Uplatnění regionálních zvláštností ve vzdělávacím programu mateřské školy
Regional Identity in the Educational Programme of a Nursery School
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8800Identifiers
Study Information System: 21599
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Opravilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se zabývá metodou projektu jako možnosti přiblížení regionálních zvláštností v kurikulu mateřských škol. Součástí práce je teoretické vymezení pojmu kurikulum a pojmu projekt. Zdrojem konkrétních informací o problematice poznávání regionu dětmi předškolního věku je výzkum školních a třídních vzdělávacích programů patnácti mateřských škol Jihlavska. Součástí přílohy je zpracovaný celoroční projekt s danou tématikou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma paper is engaged in the way of the project like the possibility to approach the regional particularities within nurseries. The part of this project is the theoretic definition of the term curriculuum and the term project. The research work of school and class educational programs of the 15 nurseries in Jihlava region is the source ot factual information about the cognition the region by pre-school children problems. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)