Konkretizace obsahu předškolního vzdělávání v individuálních rozvíjejících programech
Concretization of the Contents of Pre-School Education in Individual Learning Programmes
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8812Identifiers
Study Information System: 21605
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kropáčková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce je zaměřena na problematiku individuálních rozvíjejících programů v předškolním vzdělávání. V teoretické části vymezuji pojmy navazující na vlastní výzkum části praktické. Věnuji se předškolnímu vzdělávání, potřebám a procesu vývoje osobnosti dítěte a pedagogické diagnostice. Zamýšlím se nad kontinuitou individuálního přístupu od historie po současnost a metodikou podporující individualizaci předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na tvorbu, realizaci a vyhodnocování individuálních plánů. Cílem dalšího šetření je zmapovat využívání individuálního přístupu učitelkami mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My dissertation focuses on individual development programs during pre-school education. The theoretical part defines the concept connected to the proprietary research in the practical part. I pay special attention to pre-school education, children's needs, the process of a child's personality formation and educational diagnostics. 1 analyze the continuity between the individual approach in the past and in current practice and methods supporting the individualization of pre-school education. The practical part covers the creation, implementation and evaluation of individualized plans. Additional analysis assesses the use of the individual approach by nursery school teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)