Tělesné sebepojetí dětí s atopickým ekzémem
Bodily self-conception in children with atopic eczema
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8962Identifiers
Study Information System: 148878
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Referee
Kucharská, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 2. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Předkládaná rigorózní práce usiluje o hlubší poznání světa dětí s atopickým ekzémem. Je rozšířením diplomové práce "Sebepojetí chronicky nemocných dětí", která pojednává o sebepojetí dětí s atopickým ekzémem v širším kontextu problematiky chronicky nemocných dětí. Práce rigorózní představuje rozpracování práce diplomové co se týče teoretické a praktické části. Zaměřuje se na možnost aplikace poznatků v pedagogicko-psychologických poradnách, v kontextu školní psychologie, ve školních třídách či na jiných místech. Nadále zdůrazňuje individuální přístup ke každému dítěti a usiluje tak o zabránění apriorní kategorizace dítěte do role postiženého či nemocného. Studovaná literatura byla taktéž rozšířena o další relevantní studie, získané zejména v průběhu stáže na Middlesex University London, UK. Začleněny jsou také autorčiny vlastní publikace a příspěvky. O konkrétních změnách ve struktuře práce vzhledem k jejímu rozšíření na práci rigorózní se zmiňuji níže (kapitola 1.1 Struktura práce). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Předkládaná rigorózní práce usiluje o hlubší poznání světa dětí s atopickým ekzémem. Je rozšířením diplomové práce "Sebepojetí chronicky nemocných dětí", která pojednává o sebepojetí dětí s atopickým ekzémem v širším kontextu problematiky chronicky nemocných dětí. Práce rigorózní představuje rozpracování práce diplomové co se týče teoretické a praktické části. Zaměřuje se na možnost aplikace poznatků v pedagogicko-psychologických poradnách, v kontextu školní psychologie, ve školních třídách či na jiných místech. Nadále zdůrazňuje individuální přístup ke každému dítěti a usiluje tak o zabránění apriorní kategorizace dítěte do role postiženého či nemocného. Studovaná literatura byla taktéž rozšířena o další relevantní studie, získané zejména v průběhu stáže na Middlesex University London, UK. Začleněny jsou také autorčiny vlastní publikace a příspěvky. O konkrétních změnách ve struktuře práce vzhledem k jejímu rozšíření na práci rigorózní se zmiňuji níže (kapitola 1.1 Struktura práce). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)