K výukovému softwaru v německém jazyce a jeho evaluaci
Educational Software in the German Language and its Evaluation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9107Identifikátory
SIS: 22447
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečasová, Pavla
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
18. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou využití počítače a evaluací výukových programů při výuce německého jazyka na základních školách. První kapitola pojednává o pozici počítače ve vzdělání obecně. Důležitým příspěvkem v práci je zpráva Evropské komise, která hovoří o využití počítačů ve školách. Necelá polovina učitelů využije počítač ve výuce alespoň jednou, což je vzhledem k technickým možnostem málo. V kapitole je praktickým způsobem zpracována problematika realizace výukového software ve výuce CJ. Ta vypovídá o tom, že pro učitele jsou podmínky v tomto ohledu vcelku problematické. V kapitole o výukovém softwaru se dozvídáme o jejich struktuře a funkci. Nalezneme zde několik zajímavých pojetí o rozdělení výukového softwaru zejména pak jednotlivých typů programů pro cizojazyčné vyučování. Jednotlivé typy programů jsou pak detailně popsány a jsou u nich uvedeny praktické příklady. Pro realizaci výukového softwaru jsou naprosto nepostradatelné základní technické znalosti o počítači ve vztahu k technické funkčnosti výukových programů.
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou využití počítače a evaluací výukových programů při výuce německého jazyka na základních školách. První kapitola pojednává o pozici počítače ve vzdělání obecně. Důležitým příspěvkem v práci je zpráva Evropské komise, která hovoří o využití počítačů ve školách. Necelá polovina učitelů využije počítač ve výuce alespoň jednou, což je vzhledem k technickým možnostem málo. V kapitole je praktickým způsobem zpracována problematika realizace výukového software ve výuce CJ. Ta vypovídá o tom, že pro učitele jsou podmínky v tomto ohledu vcelku problematické. V kapitole o výukovém softwaru se dozvídáme o jejich struktuře a funkci. Nalezneme zde několik zajímavých pojetí o rozdělení výukového softwaru zejména pak jednotlivých typů programů pro cizojazyčné vyučování. Jednotlivé typy programů jsou pak detailně popsány a jsou u nich uvedeny praktické příklady. Pro realizaci výukového softwaru jsou naprosto nepostradatelné základní technické znalosti o počítači ve vztahu k technické funkčnosti výukových programů.