K výukovému softwaru v německém jazyce a jeho evaluaci
Educational Software in the German Language and its Evaluation
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9107Identifiers
Study Information System: 22447
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Nečasová, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou využití počítače a evaluací výukových programů při výuce německého jazyka na základních školách. První kapitola pojednává o pozici počítače ve vzdělání obecně. Důležitým příspěvkem v práci je zpráva Evropské komise, která hovoří o využití počítačů ve školách. Necelá polovina učitelů využije počítač ve výuce alespoň jednou, což je vzhledem k technickým možnostem málo. V kapitole je praktickým způsobem zpracována problematika realizace výukového software ve výuce CJ. Ta vypovídá o tom, že pro učitele jsou podmínky v tomto ohledu vcelku problematické. V kapitole o výukovém softwaru se dozvídáme o jejich struktuře a funkci. Nalezneme zde několik zajímavých pojetí o rozdělení výukového softwaru zejména pak jednotlivých typů programů pro cizojazyčné vyučování. Jednotlivé typy programů jsou pak detailně popsány a jsou u nich uvedeny praktické příklady. Pro realizaci výukového softwaru jsou naprosto nepostradatelné základní technické znalosti o počítači ve vztahu k technické funkčnosti výukových programů.
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou využití počítače a evaluací výukových programů při výuce německého jazyka na základních školách. První kapitola pojednává o pozici počítače ve vzdělání obecně. Důležitým příspěvkem v práci je zpráva Evropské komise, která hovoří o využití počítačů ve školách. Necelá polovina učitelů využije počítač ve výuce alespoň jednou, což je vzhledem k technickým možnostem málo. V kapitole je praktickým způsobem zpracována problematika realizace výukového software ve výuce CJ. Ta vypovídá o tom, že pro učitele jsou podmínky v tomto ohledu vcelku problematické. V kapitole o výukovém softwaru se dozvídáme o jejich struktuře a funkci. Nalezneme zde několik zajímavých pojetí o rozdělení výukového softwaru zejména pak jednotlivých typů programů pro cizojazyčné vyučování. Jednotlivé typy programů jsou pak detailně popsány a jsou u nich uvedeny praktické příklady. Pro realizaci výukového softwaru jsou naprosto nepostradatelné základní technické znalosti o počítači ve vztahu k technické funkčnosti výukových programů.