Manipulace ve školní komunikaci
The Issue of Manipulating in School Communication
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9109Identifikátory
SIS: 22237
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chejnová, Pavla
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
17. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce Manipulace ve školní komunikaci se věnuje zkoumání konkrétních manipulativních postupů, které používají učitelé při komunikaci se svými žáky v rámci výchovně vzdělávacího procesu. Teoretická východiska tvoří charakteristika pojmů, souvisejících se zkoumanou problematikou. Na základě těchto obecných poznatků jsou popsány nejužívanější manipulativní postupy učitelů, které jsou doloženy příklady z konkrétního výzkumného vzorku. Manipulace je v této práci vnímána i pozitivně, jako druh pomoci učitele žákům ve výchovně vzdělávacím procesu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Práce Manipulace ve školní komunikaci se věnuje zkoumání konkrétních manipulativních postupů, které používají učitelé při komunikaci se svými žáky v rámci výchovně vzdělávacího procesu. Teoretická východiska tvoří charakteristika pojmů, souvisejících se zkoumanou problematikou. Na základě těchto obecných poznatků jsou popsány nejužívanější manipulativní postupy učitelů, které jsou doloženy příklady z konkrétního výzkumného vzorku. Manipulace je v této práci vnímána i pozitivně, jako druh pomoci učitele žákům ve výchovně vzdělávacím procesu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)