Using Literature in the Efl Teaching: The use of literature in the EFL classroom at the second stage of primary school and secondary school
Využití literatury ve výuce anglického jazyka: Využití literatury ve výuce anglického jazyka třída na druhém stupni základní školy
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9117Identifiers
Study Information System: 22625
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Vít, Radek
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Tato práce se zabývá problematikou Využití literatury v hodinách angličtiny, a to na českých základních a středních školách. Cílem této práce je poukázat na výhody použití literárních textů při hodinách cizího jazyka v teorii i v praxi. Na základě dvou průzkumů tato práce popisuje, zdaje literatura při výuce angličtiny na českých školách používána a jaký je vztah studentů samotných ke čtení anglických literárních textů. Závěrečná část představuje několik možných aktivit, které mohou posloužit učitelům cizího jazyka jako inspirace při zahrnutí literárních textů do svých hodin.
The work deals with the issue of Using literature in the EFL classroom, particularly at the Czech primary and secondary schools. The aim of the thesis is to present theoretical background of literature teaching and to discuss the benefits that literature may bring into a foreign language classroom. On the basis of two surveys carried out at the second stage of primary schools and at secondary schools, it is described whether literature is implied in English lessons and what students' attitudes towards reading English texts are. The final part provides examples of activities that may be used as helpful source of inspiration for teachers who decide to include a literary text into their lesson.