Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
A Didactic Game as a Means of Opening Up the World of Geometry
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9129Identifikátory
SIS: 22467
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejný, Milan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
17. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem diplomové práce je představit geometrickou hru s tělesy jako didaktický prvek do výuky prostorové geometrie. Aktivita je možnou alternativou, jak dle platných školských norem zprostředkovat žákům vstup do světa geometrie a na konkrétních tělesech formou manipulace, utvořit konkrétní představy o komplexních tělesech i dílčích jevech. Práce dále uvádí teoretické poznatky o metodách práce, představuje výstupy z experimentů realizovaných na žácích prvního stupně základní školy a analyzuje jevy vyskytnuvší se při aplikace této činnosti do výuky.
The goal of the diploma dissertation is to introduce a game with geometrical object as a probable part of lessons focused on teaching solid geometry. This activity is a possibility how, according to valid school standards, we can set up the view to geometrical world through manipulation with concrete objects build conception of perceiving solids and their parts. The thesis also summarises theory about methods of teaching, analyses experiments that were done with primary school children and describes phenomenon visible and obvious when adopting such activity to lessons.