Multikulturní výchova a vzdělávání vietnamských žáků na českých školách
Multi-Cultural Education and the Education of Vietnamese Pupils at Czech Schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9144Identifiers
Study Information System: 22453
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kargerová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato diplomová práce se zabývá pojetím multikulturalismu v České republice a jeho odrazem v životě české společnosti a s ním spojených vlivů ve smyslu vytváření si postojů, stereotypů a v některých případech i vzniku diskriminace. Dále se tato práce věnuje zakotvení multikulturalismu v současném vzdělávacím systému a možnosti jeho využití z hlediska vzdělávání a výchovy nejen českých žáků, ale také žáků-cizinců, zvláště pak Vietnamců, na základních školách. Práce se zabývá seznámení se s vietnamskou kulturou, tradicemi, historií a dalšími aspekty, jejichž znalost by pomohla hledat co nejlepší cesty k jejich inkluzi do české společnosti. Za největší překážku inkluze je považována jazyková bariéra. Proto se v diplomové práci řeší také otázka výuky českého jazyka jako jazyka cizího z hlediska metodických materiálů a postupů, které lze při výuce na základní škole využívat, aby se vietnamští žáci mohli co nejrychleji a co nejlépe zapojit nejen do života ve škole, ale i v celé naší společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma work is concerned about multiculturalism in the Czech Republic and its influence on people living in the Czech society and its connection with forming attitudes, stereotypes and in some cases discrimination. The work is also about multiculturalism in current educational system and its opportunities which might be used to educate not only Czech pupils, but also foreignpupils, especially Vietnamese, at primary school. The work is engaged in introduction ol culture, traditions, history and other aspects of life in Vietnam. The knowledge of all these aspects might help us to find the best way of inclusion foreign-pupils into the Czech society. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)