Představy zlomků u žáků ve věku 9-13 let
The Perception of Fractions in Pupils between the Ages of 9-13
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9146Identifiers
Study Information System: 22131
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kloboučková, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce s názvem "Představy zlomků u žáků ve věku 9- 13 let" se zabývá učivem tématického celku Zlomky převážně na 1.stupni ZŠ. Obsahuje experimenty se zaměřením na porozumění zlomkům, které jsou realizované na dvou školách, experimenty se studentkou se specifickými vzdělávacími potřebami a rozbor některých učebnic podle stanovených kritérií. Hlavním cílem práce je rozšíření vhledu autorky do oblasti zlomků z hlediska matematického a didaktického
The graduadion theses named "A Conception of fractions by pupils in the age from 9 to 13" is concerned with a subject matter of fractions mainly at the first degree of primary school. The theses contains experiments that were conducted at two primary schools. All of these projects were focused on understating fractions, and on an approach to a school-girl with unique educational needs, and on an analysis of relevant school-books according to set evaluative criteria. The main goal of the theses is to familiarize fractions in view of matematics and didactics.