Writing Activities in EFL Classes for Adults and Young Adults: How these Activities can Contribute to Language Improvement from Elementary to Intermediate Levels
Psaný projev ve výuce anglického jazyka pro dospělé a mladé dospělé: Jak mohou tyto aktivity přispět ke zlepšení jazykových znalostí na úrovni začátečníků a středně pokročilých
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9169Identifiers
Study Information System: 22185
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Farrell, Mark Robert
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Tato diplomová práce se zabývá problematikou psaného projevu ve výuce anglického jazyka pro dospělé a mladé dospělé a jak mohou tyto aktivity přispět ke zlepšení jazykových znalostí na začátečnických, mírně pokročilých a pokročilých úrovních. Diplomová práce se věnuje základní metodice pro výuku psaného projevu, identifikuje základní přístupy k výuce této dovednosti, uvádí typologii aktivit na jejich procvičování a také zkoumá otázku role učitele a hodnocení psaného projevu. Praktická část diplomové práce se skládá z dvaceti na sobě nezávislých konkrétních aktivit vhodných k procvičování cílového tématu či jazykové struktury.
This diploma thesis deals with the issue of writing activities in EFL classes for adults and young adults and how these activities can contribute to language improvement at the elementary to intermediate levels. However, it has often been relegated and the remaining skills have been preferred. This thesis examines the methodology underlying the teaching of writing, identifies different approaches to teaching writing, presents the main typology of writing tasks and looks into the role of teachers and giving feedback on written work. The practical section presents a list of twenty independent activities that can be used in a lesson to practise a targeted topic or language structure.