Jedličkova základní škola - integrace versus inkluze
Jedlička Elementary School - integration versus inclusion
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/92178/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92178Identifikátory
SIS: 177788
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Válková, Monika
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
25. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Jedličkova základní škola, zpracování průzkumu, zaměstnání ve škole, spolupráce pedagogů, práce s klienty, péče o klienta, školní hodnocení, profilování klienta, integrace, inkluzeKlíčová slova (anglicky)
Jedlička Elementary School, processing exploration, employment at the school, cooperation amongst teachers, work with clients, customer care, school evaluation, client profilig, Integration, InclusionThesis The Philosophy of Education, Theory and Reality focuses on the brief historical development of educational ideals, the determination of the necessary virtues of the raised man, and the subsequent comparison of the established virtues with the current educational policy of the Czech Republic. After comparing with educational documents at national level, it has been found that some of the necessary virtues in these documents are not included.
Diplomová práce "Jedličkova základní škola - integrace versus inkluze" pojednává o Jedličkově základní škole, jejích klientech, zaměstnancích a situaci ve škole jako takové, a principech, které se aplikují či neaplikují v rámci integrace a inkluze. Tato práce je hlavně zaměřena na fungování školy a vzdělávání v ní. Dále se věnuje problematice integrace a inkluze jakkoliv handicapovaných osob, a to především počátku jejich integrace do většinové společnosti v ČR, čímž je myšleno vzdělávání a výchova nejen handicapovaných, ale také většinové společnosti. Odrazovým můstkem této práce je průzkum v těchto osmi okruzích: - Zaměstnání v Jedličkově základní škole - Spolupráce zaměstnanců v Jedličkově základní škole - Práce s klienty - Péče o klienty - Hodnocení, známkování a profilování klienta - Sponzorování a rozvoj Jedličkovy základní školy - Integrace - Inkluze Tento průzkum, ve kterém se snažím především sama přicházet na nedostatky a pozitiva takto v průběhu několika let fungující instituce ukazuje, že prvotní cíl průzkumu zjistit, jak probíhá vzdělávání a výchova dítěte v Jedličkově základní škole v průběhu několika ročníků, je takřka nemožné z důvodu personálních změn v pedagogickém sboru v posledních letech. Z těchto důvodů došlo v roce 2014 ke změně původního průzkumného cíle s názvem "Vývoj a postup...