Jedličkova základní škola - integrace versus inkluze
Jedlička Elementary School - integration versus inclusion
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92178Identifiers
Study Information System: 177788
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Válková, Monika
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Jedličkova základní škola, zpracování průzkumu, zaměstnání ve škole, spolupráce pedagogů, práce s klienty, péče o klienta, školní hodnocení, profilování klienta, integrace, inkluzeKeywords (English)
Jedlička Elementary School, processing exploration, employment at the school, cooperation amongst teachers, work with clients, customer care, school evaluation, client profilig, Integration, InclusionThesis The Philosophy of Education, Theory and Reality focuses on the brief historical development of educational ideals, the determination of the necessary virtues of the raised man, and the subsequent comparison of the established virtues with the current educational policy of the Czech Republic. After comparing with educational documents at national level, it has been found that some of the necessary virtues in these documents are not included.
Diplomová práce "Jedličkova základní škola - integrace versus inkluze" pojednává o Jedličkově základní škole, jejích klientech, zaměstnancích a situaci ve škole jako takové, a principech, které se aplikují či neaplikují v rámci integrace a inkluze. Tato práce je hlavně zaměřena na fungování školy a vzdělávání v ní. Dále se věnuje problematice integrace a inkluze jakkoliv handicapovaných osob, a to především počátku jejich integrace do většinové společnosti v ČR, čímž je myšleno vzdělávání a výchova nejen handicapovaných, ale také většinové společnosti. Odrazovým můstkem této práce je průzkum v těchto osmi okruzích: - Zaměstnání v Jedličkově základní škole - Spolupráce zaměstnanců v Jedličkově základní škole - Práce s klienty - Péče o klienty - Hodnocení, známkování a profilování klienta - Sponzorování a rozvoj Jedličkovy základní školy - Integrace - Inkluze Tento průzkum, ve kterém se snažím především sama přicházet na nedostatky a pozitiva takto v průběhu několika let fungující instituce ukazuje, že prvotní cíl průzkumu zjistit, jak probíhá vzdělávání a výchova dítěte v Jedličkově základní škole v průběhu několika ročníků, je takřka nemožné z důvodu personálních změn v pedagogickém sboru v posledních letech. Z těchto důvodů došlo v roce 2014 ke změně původního průzkumného cíle s názvem "Vývoj a postup...