Autismus a finanční gramotnost v primárním vzdělávání
Autism and financial knowledge in primary education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92183Identifiers
Study Information System: 134760
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Nová, Monika
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Hussite Theology in Combination with Psychosocial Studies
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Autismus, příčiny autismu, metody vzdělávání, inkluze, finanční gramotnostKeywords (English)
Autism, causes of autism, educational methods, inclusion, financial literacyCílem mé diplomové práce Autismus a finanční gramotnost je porovnání rozdílů ve vzdělávání dětí s autismem v základní škole speciální a v inkluzi na základní škole. Dále si zmapovat přehled o finanční gramotnosti u autistů. Diplomové práce je rozdělena na dvě části. První část teoretická, obsahuje informace o autismu, popisuje možné příčiny jeho vzniku, výčet autistických poruch, metody a možnosti vzdělávání dětí s autismem. V praktické části popisuji rozdíly vzdělávání dětí s autismem v základní škole speciální a v inkluzi na základní škole. Vlastní výzkum se zabývá přehledem a porovnáním znalostí finanční gramotnosti u autisty v inkluzi na základní škole a jeho zdravých spolužáků.
The aim of my dissertation Autism and a financial literacy is comparing the differences between the education of autistic pupils at special elementary schools or at elementary school in inclusion….. Next monitoring the summary of financial literacy of autistics. The thesis is divided into two parts. The theoretical part contains the information about autism, the list of autistic disorders, methods and possibilities of training of autistic pupils and describes possible causes of its formation. In the practical part I describe the differences between the education of autistic pupils at special elementary school and in inclusion at elementary school ….The research is concerned with the summary and the comparison of financial literacy knowledge of an autistic pupil at primary school with his healthy schoolmates.