Uplatnění case managementu v adiktologických službách v ČR
The implementions of case management in addictological servises in the Czech Republic
Uplatnění case managementu v adiktologických službách v ČR
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92222Identifikátory
SIS: 171804
Kolekce
- Kvalifikační práce [4587]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matoušek, Petr
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Adiktologie
Katedra / ústav / klinika
Psychiatrická klinika 1. LF a VFN v Praze
Datum obhajoby
4. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
case managment, adiktologické služby, efektíni prvky case managementu, evaluaceKlíčová slova (anglicky)
casem management, addictological servise, efective elements of case management, evaluationTato bakalářská práce se zabývá tématem case managementu v oblasti adiktologických služeb a jeho uplatnění v České Republice. Cílem této práce je zmapovaní aplikace case managementu ve vybraných zařízeních. Práce se skládá ze dvou částí, přičemž první část obsahuje teoretický základ sestavený z obecné historie case managementu, základní charakteristiky modelů case managementu a z efektivních prvků case managementu podle Rappa. Praktická část zpracovává data z individuálních polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky služeb, zabývajících se case managementem s uživateli návykových látek. Rozhovory nejsou zachovány. Data jsou zpracována na základě porovnání efektivních prvků case managmentu. Výsledky této práce nelze aplikovat na všechny adiktologické služby, které provází case management, z důvodů vytvoření individuálních procesů. Case management v České republice zatím nemá v adiktologických službách stálé místo. Klíčová slova: case management, adiktologické služby, efektivní prvky case managmentu, evaluace
This bachelor thesis discusses the use of case management in addictology services and its applicability in Czech Republic. The main goal of the thesis is to study the application of case management in selected services. The thesis consists of two parts, which includes history of case management, basic characteristics of the case management models and the principles of effective case management by Rapp, and processing and evaluation of data collected during individual half-structuralized interviews with members of service providers respectively. Interviews aren't part of the thesis. The pieces of information are processed based on comparison of the principles of effective case management. Outcomes of this work cannot be transferred to any other service providers, because researched service providers created individualized processes. The use of case management in Czech Republic is not completely settled and does not have stable foundations in medical practice yet.