Filozofie výchovy, teorie a skutečnost
Philosophy of educational, theory and reality
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/92244/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92244Identifiers
Study Information System: 175296
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Blažková, Miloslava
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Výchova, Platón, Aristoteles, sv. Augustýn, Tomáš Akvinský, Komenský, Jean Jacques Rousseau, Patočka, Palouš, vzdělávací politika ČRKeywords (English)
Upbringing, Platon, Aristoteles, st. Augustine, Thomas Aquinas, Komensky, Patočka, Palouš, educational Policy of the Czech RepublicDiplomová práce Filozofie výchovy, teorie a skutečnost je zaměřena na krátký historický vývoj výchovných ideálů, stanovení potřebných ctností vychovaného člověka, a následné porovnání zjištěných ctností s aktuální vzdělávací politikou ČR. Po provedení srovnání se vzdělávacími dokumenty na národní úrovni bylo zjištěno, že některé potřebné ctnosti v těchto dokumentech obsaženy nejsou.
Thesis The Philosophy of Education, Theory and Reality focuses on the brief historical development of educational ideals, the determination of the necessary virtues of the raised man, and the subsequent comparison of the established virtues with the current educational policy of the Czech Republic. After comparing with educational documents at national level, it has been found that some of the necessary virtues in these documents are not included.