Krychlová tělesa - didaktické využití
Cube Solids - Their Educational Use
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9255Identifikátory
SIS: 22483
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirotková, Darina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
17. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předkládaná diplomová práce je věnována tématu krychlových těles a jejich využití v hodinách matematiky. Těžištěm práce jsou individuální experimenty a jejich analýza. Větší část experimentů byla provedena v anglickém Derby a je v práci prezentována v anglickém jazyce. Na zkušenosti z anglických experimentů navazují experimenty provedené v českém prostředí, jeden z experimentů je individuální, druhý probíhal ve dvojici. Další část diplomové práce je zaměřena na zkoumání, nakolik se krychlovým tělesům věnují učebnice některých českých nakladatelství. Vybrané úlohy jsou analyzovány z různých hledisek a prezentovány v přehledné tabulce. Součástí pohledu do praxe ve školství jsou orientační rozhovory se dvěma učitelkami zjišťující praktické využití krychlových těles v hodinách a zkušenosti s prostorovou geometrií.
This diploma thesis deals with cube solids and their application in the lessons of mathematics. It is focused on individual experiments and their analysis. Most of the experiments were implemented in Derby, England, and they are described in English language. This is followed by experiments taken in the Czech environment; while one experiment is individual, the other one deals with two children. The next part of the diploma thesis is focused on investigation of several exercise books and their content of cube solids. Chosen exercises are looked at from different points of view and presented in a chart. As a part of judging the real situation in schools there is an interview with two experienced teachers. The interview is based on practical use of cube solids in the lessons and teachers' experience with 3D geometry.