Školní vzdělávací program a mimořádně nadaní žáci
A School Education Programme for Gifted Students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9259Identifikátory
SIS: 22411
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sýkora, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
21. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce je zaměřená na tvorbu školního vzdělávacího programu základní školy nebo nižšího stupně víceletého gymnázia, který počítá s integrací jednotlivých mimořádně nadaných žáků, nebo početnějších skupin takovýchto žáků do běžných tříd. Práce se zabývá problematikou informovanosti ve vzdělávání mimořádně nadaných žáků. V druhé části se formou komentované analýzy současného stavu rozebírají dokumenty, na jejichž základě se připravil Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Z něj pak vychází samotná tvorba školních vzdělávacích programů. Jedná se o Bílou knihu, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hlavního města Prahy. Dále se v této části popisuje, na základě osobních schůzek a rozhovorů, politika a práce státních institucí, pod jejichž působnost spadá vzdělávání mimořádně nadaných žáků. Jedná se o následující instituce: Ministerstvo školství mládeže, tělovýchovy a sportu, Výzkumný ústav pedagogický v Praze a Institut pedagogicko-psychologického poradenství. Kromě těchto institucí se rozebírá i činnost občanských sdružení a jiných uskupení, které se věnují péči o nadané nebo hledají nové směry ve vzdělávání. Ve třetí části se analyzuje školní vzdělávací program z pohledu mimořádně nadaných dětí...
Tato práce je zaměřená na tvorbu školního vzdělávacího programu základní školy nebo nižšího stupně víceletého gymnázia, který počítá s integrací jednotlivých mimořádně nadaných žáků, nebo početnějších skupin takovýchto žáků do běžných tříd. Práce se zabývá problematikou informovanosti ve vzdělávání mimořádně nadaných žáků. V druhé části se formou komentované analýzy současného stavu rozebírají dokumenty, na jejichž základě se připravil Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Z něj pak vychází samotná tvorba školních vzdělávacích programů. Jedná se o Bílou knihu, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hlavního města Prahy. Dále se v této části popisuje, na základě osobních schůzek a rozhovorů, politika a práce státních institucí, pod jejichž působnost spadá vzdělávání mimořádně nadaných žáků. Jedná se o následující instituce: Ministerstvo školství mládeže, tělovýchovy a sportu, Výzkumný ústav pedagogický v Praze a Institut pedagogicko-psychologického poradenství. Kromě těchto institucí se rozebírá i činnost občanských sdružení a jiných uskupení, které se věnují péči o nadané nebo hledají nové směry ve vzdělávání. Ve třetí části se analyzuje školní vzdělávací program z pohledu mimořádně nadaných dětí...