Zhodnocení vybraných technik a materiálů z hlediska použití v ergoterapii osob s různým typem postižení
The Evaluation of Selected Technology and Materials from the Viewpoint of Using it in Ergotherapy for People with Various Types of Disabilities
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9263Identifiers
Study Information System: 22549
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Vodáková, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce zpracovává téma: "Zhodnocení vybraných technik a materiálu z hlediska použití v ergoterapii osob s ruzným typem a stupnem postižení." Jedním z cílu práce je nabídnutí možnosti využití odpadových materiálu v ergoterapii, obzvlášte pri rozvoji jemné motoriky a rozvoj enviromentálního vnímání sveta u žáku s mentálním postižením. V teoretické cásti se venuji ergoterapii jako takové, motorice, speciálnímu školství v Norsku a strucnému porovnání norského a ceského školství. V praktické cásti se zameruji na zhotovení výrobku z odpadového materiálu se skupinou žáku s mentálním postižením. Celou práci doplním vhodnými fotografickými prílohami z prostredí norských škol a fotografiemi výrobku žáku.
The thesis is working on theme: "Evaluation of chosen techniques and materials from the point of usage in occupational therapy of people with different type and degrease of handicap. " The one of the goals of this work is to offer using waste material in ergo therapy especially in development of fine mobility and development of environmental feeling of world among pupils with mental handicap. The theory part of this work deals with ergo therapy, mobility and special educational system in Norway and shortly comparison of Czech and Norwegian school system. The practical part of this thesis focuses on making products from waste material with a group of pupils with mental handicap. Whole thesis is supplemented by pictures from Norwegian schools and by pictures of products made by pupils.