E-learning v ČR a jeho využití na středních školách
E-learning in the Czech Republic and its Use at Secondary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9284Identifikátory
SIS: 22419
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fialová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy rodinná výchova - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tématem diplomové práce je postavení e-learningu v ČR a jeho využití na středních školách. První část obsahuje mapování současné situace vzhledem k rozmachu informační společnosti a jejího vlivu, kterému byť i nevědomky podléháme všichni. První část vychází z historických pramenů, státní informační a komunikační politiky a reportech o situaci v českém školství. V dalších dvou částech se již zabývám tím, jak se vliv informačních a komunikačních technologií promítá do kurikulárních dokumentů českého školství a jaký vliv má na rozvoj klíčových kompetencí. Následuje mapování situace ohledně vybavenosti českých škol prostředky informačních a komunikačních technologií, zkušenostních a vědomostních kvalifikací pedagogů a v neposlední řadě softwarových nástrojů, které je možno při používání e-learningu využít. Poslední část je věnována dotazníkovému šetření, na jehož základě bude možné porovnat zmapovanou situaci s reálnou školní praxí.
Tématem diplomové práce je postavení e-learningu v ČR a jeho využití na středních školách. První část obsahuje mapování současné situace vzhledem k rozmachu informační společnosti a jejího vlivu, kterému byť i nevědomky podléháme všichni. První část vychází z historických pramenů, státní informační a komunikační politiky a reportech o situaci v českém školství. V dalších dvou částech se již zabývám tím, jak se vliv informačních a komunikačních technologií promítá do kurikulárních dokumentů českého školství a jaký vliv má na rozvoj klíčových kompetencí. Následuje mapování situace ohledně vybavenosti českých škol prostředky informačních a komunikačních technologií, zkušenostních a vědomostních kvalifikací pedagogů a v neposlední řadě softwarových nástrojů, které je možno při používání e-learningu využít. Poslední část je věnována dotazníkovému šetření, na jehož základě bude možné porovnat zmapovanou situaci s reálnou školní praxí.