Jiří Černý a hudební publicistika za normalizace
Jiří Černý and Music Journalism During the Normalization
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94013Identifikátory
SIS: 189321
Kolekce
- Kvalifikační práce [2254]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Zdeněk
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny evropské kultury
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
7. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Normalizace, hudební publicistika, Jiří Černý, česká hudební scéna, hudební periodikaKlíčová slova (anglicky)
Normalization, music journalism, Jiří Černý, czech music scene, music periodicalsBakalářská práce Jiří Černý a hudební publicistika za normalizace se v úvodu zabývá definicí samotného pojmu publicistika a hudební kritika. Dále je věnována pozornost dějinám hudební kritiky a jejímu historickému vývoji. Po tomto úvodu se práce zabývá jednotlivými dekádami od konce šedesátých let až do let osmdesátých. Postupně líčí politický kontext a hudební, zejména rockovou scénu v příslušném období. Neméně důležitou součástí je také nelehké působení hudebních periodik v totalitním režimu. Důraz je kladen především na osobu hudebního publicisty Jiřího Černého, kterému ideologické důvody bránily svobodně se angažovat v mediálním světě. Uvádí se zde jeho pořady Antidiskotéky či později režimem zakázaný Dvanáct na houpačce. Cílem této práce je analýza vlivu normalizačního režimu na tvorbu hudební publicistiky.
Bachelor thesis Jiří Černý and music journalism during the normalization covers in its introduction the definition of the terms 'journalism' and 'music criticism' themselves. Further attention is paid to the history of music criticism and its historical development. The following part of the paper addresses the individual decades from 60's to 80's. It depicts the political context and music, especially the rock scene in the particular periods. Another significant subject of the paper is the tough living of music periodicals in the totalitarian regime. Emphasis is put on music journalist Jiří Černý who was prevented from free engagement in the media due to ideological reasons. The chapter mentions his programmes Antidiskotéka and Dvanáct na houpačce the latter of which was later prohibited by the regime. The aim of this thesis is the analysis of the normalization regime influence on music journalism production.