Bohumil Hrabal ve filmu a próze 60. let
Bohumil Hrabal in the Film and Prose of the 1960s
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9601Identifiers
Study Information System: 22251
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Pytlík, Radko
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou Bohumila Hrabala 60. let. Bližšímu zkoumání podrobuje povídkové sbírky Pábitele, Perličku na dně a novelu Ostře sledované vlaky. Klade si za cíl hledat důvody pro vznik daných variant a variací, které byly vytvořeny samotným autorem nebo způsobené editorskými úpravami. Tento výzkum vychází ze Sebraných spisů Bohumila Hrabala, ve kterých byly poprvé tyto varianty uveřejněny. Druhá část této práce se věnuje přepisu Ostře sledovaných vlaků do literárního scénáře. Je zde snaha zhodnotit úspěšnost tohoto přepisu a zamyslet se nad obecnou problematikou přepisu Hrabalovy poetiky. Do jaké míry je vůbec možné zaznamenat onu specifičnost Hrabalovy prózy, její ozvláštněný způsob vyprávění, a do jaké míry je toto zcela nepostižitelné a nezobrazitelné možno vyjádřit filmovou narací
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou Bohumila Hrabala 60. let. Bližšímu zkoumání podrobuje povídkové sbírky Pábitele, Perličku na dně a novelu Ostře sledované vlaky. Klade si za cíl hledat důvody pro vznik daných variant a variací, které byly vytvořeny samotným autorem nebo způsobené editorskými úpravami. Tento výzkum vychází ze Sebraných spisů Bohumila Hrabala, ve kterých byly poprvé tyto varianty uveřejněny. Druhá část této práce se věnuje přepisu Ostře sledovaných vlaků do literárního scénáře. Je zde snaha zhodnotit úspěšnost tohoto přepisu a zamyslet se nad obecnou problematikou přepisu Hrabalovy poetiky. Do jaké míry je vůbec možné zaznamenat onu specifičnost Hrabalovy prózy, její ozvláštněný způsob vyprávění, a do jaké míry je toto zcela nepostižitelné a nezobrazitelné možno vyjádřit filmovou narací.