Vocabulary Acquisition and Memory: A Course in Memory Strate
Vstřebávání slovní zásoby a paměť: Kurz a pamětové vrstvy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9605Identifikátory
SIS: 22433
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bojarová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
25. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Předkládaná diplomová práce se zabývá paměťovými funkcemi tak, jak se uplatňují při osvojování slovní zásoby ve výuce cizího jazyka. Z tohoto úhlu pohledu je paměť analyzována v teoretické části práce. Zvláštní pozornost je nicméně věnována praktickým důsledkům či doporučením, která lze z uvedených paměťových teorií a principů vyvodit pro vlastní výukové metody. Některá z těchto doporučení byla realizována v projektu popsaném v praktické části práce, jehož jádrem byl návrh krátkého kurzu paměťových strategií a jeho realizace ve skupině tří dospělých, mírně pokročilých studentů angličtiny. Cílem tohoto kurzu bylo nejen obohacení palety učebních strategií, ale i zvýšení efektivity učení a vyučování slovní zásoby cizího jazyka.
This thesis deals with memory and its functions in foreign language vocabulary acquisition. In the theoretical part memory is explored from this perspective, but special attention is paid to practical implications of the theories and principles mentioned there. Some of these implications or recommendations were put into practice in the project described in the practical part. In this project a short course in memory strategies was prepared and carried out for a group of three adult pre-intermediate English learners. Its aim was to present a number of memory and note-taking strategies to the learners in order to enrich their studying habits and increase the effectiveness of both vocabulary learning and teaching.