Prevence úrazů dětí jako součást školního vzdělávacího programu
The Prevention of Accidents to Children as a Part of a School Education Programme
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9632Identifiers
Study Information System: 22415
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Hanušová, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistry - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Domestic Science
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Hlavním cílem diplomové práce je dosáhnout vysokých standard pro podporu výuky vzdělávacího oboru Výchovy ke zdraví. Cílovou skupinou jsou žáci II.stupně základní školy, kteří mohou být moderní formou studia motivováni zodpovědnému vztahu vlastnímu zdraví i ke zdraví druhých. Obsahuje statistiky a grafy o úrazovosti, identifikuje rizikové faktory i možnosti intervence zabránění vzniku úrazu a nebo ke snížení jeho následků. Doporučuje aktivity přímému zařazení do výuky, které pomohou pedagogům vytvářet u'dětí návyky vedoucí uvážlivému chování, jímž neohrozí sebe ani zdraví ostatních.
The main aim of the thesis is to achieve high standards in supporting teaching of the subject Education toward Health. The target group are students at the second degree of Elementary schools, who may be motivated, through modern forms of teaching, to assume responsibility toward their own health as well as that of the others. It contains statistics and graphs on personal accident rate, identifies hazardous factors and also the possible forms of intervention to prevent accidents or to abate the eventual repercussions. It recommends activities, suitable to be directly incorporated into lesson plans, which help teachers nurture the habits on the part of children leading toward responsible behavior that does not endanger others as well as themselves.