Učebnice a metody jejich hodnocení
Text-books and Methods for their Evaluation
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9771Identifiers
Study Information System: 22393
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Beneš, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistry
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem práce je ověření metod vhodných hodnocení učebnic chemie na příkladech novějších učebnic chemie pro ZŠ a nižší ročníky gymnázií. Hodnocení se týká obtížnosti a rozsahu učiva, analýzy obrazové části učebnic a řady dalších strukturních prvků učebnic. Jedná se o metody, pomocí nichž je možné obsah daných učebnic zkoumat. Některé metody jsou exaktní, do značné míry objektivní, ale také velice časově i technicky náročné. Další metody mohou být jednodušší, ale jejich vypovídací hodnota je do značné míry subjektivní. Cílem práce je zhodnotit tyto učebnice pomocí tří metod podle jejich vhodnosti a účelnosti v závislosti na situaci. Validita a objektivita každé metody je různá. Uplatnění a význam jednotlivých metod jsou závislé na potřebě daného subjektu, který chce neboje pověřen učebnice zkoumat.
Cílem práce je ověření metod vhodných hodnocení učebnic chemie na příkladech novějších učebnic chemie pro ZŠ a nižší ročníky gymnázií. Hodnocení se týká obtížnosti a rozsahu učiva, analýzy obrazové části učebnic a řady dalších strukturních prvků učebnic. Jedná se o metody, pomocí nichž je možné obsah daných učebnic zkoumat. Některé metody jsou exaktní, do značné míry objektivní, ale také velice časově i technicky náročné. Další metody mohou být jednodušší, ale jejich vypovídací hodnota je do značné míry subjektivní. Cílem práce je zhodnotit tyto učebnice pomocí tří metod podle jejich vhodnosti a účelnosti v závislosti na situaci. Validita a objektivita každé metody je různá. Uplatnění a význam jednotlivých metod jsou závislé na potřebě daného subjektu, který chce neboje pověřen učebnice zkoumat.