Proces globalizace a jeho dopad na vzdělávání
Globalization and its Impact on Education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9779Identifiers
Study Information System: 22291
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Stracený, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Globalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT).
Globalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT).