Problematika adaptace dítěte na mateřskou školu
The Problem of a Child?s Adapting to a Nursery School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9803Identifikátory
SIS: 22101
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je věnována problematice adaptace dítěte na mateřskou školu s ohledem na základní psychické potřeby dítěte. Zabývá se zjištěním, jak si zpětně vybavují mateřskou školu žáci, adolescenti a dospělí lidé. Analyzuje strukturu a vývoj adaptačního programu konkrétní mateřské školy a mapuje průběh adaptace u dětí v Sokolovských mateřských školách. Popisuje zda, a jakým způsobem, je realizován adaptační program těchto škol. Vyhodnocuje zápisy zpozorování dětí v průběhu adaptace, pojmenovává její pozitivní i negativní aspekty v závislosti na účasti dětí v adaptačním programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma work is devoted to children's adaptation problems to a nursery school with regard to basic psychological needs of a child. It deals with founding out of pupils, teenagers and growns-up feedback as for their nursery school attendance. It analyses the structure and adaptation programme development of a certain nursery school and it maps process of adaptation of children in nursery schools in the town of Sokolov. It describes if and how adaptation programme is realized in these schools. It evaluates records of observation of children in adaptation process, it names its positive and negative aspects in dependence on children's participating in adaptation programme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)