Specifické znaky hry dítěte do tří let
The Specific Characteristics of a Child to Three Years of Age
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9804Identifiers
Study Information System: 22113
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Advisor
Referee
Havlová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem diplomové práce byla identifikace typických znaků v hrové činnosti staršího batolete, identifikace kritérií výběru hraček i faktorů ovlivňujících hru a ověření intervence dospělé osoby do dětské hry - její akceptace a inspirace. K naplnění záměrů bylo zvoleno pozorování staršího batolete - prvorozené dcery autorky diplomové práce - po dobu jednoho roku ve známém sociálním prostředí. Byla přesně definovaná aktivita pozorování; záznamy pozorovaných jevů byly zaznamenávány v týdenních intervalech, které byly vyhodnoceny a sumarizovány do měsíčních výkazů, které jsou součástí diplomové práce a byly podkladem pro popis vývojové dynamiky konstruktivní, námětové, společenské, motorické a fantastické hry. Z popisu jednoznačně vyplynuly rozdíly typické pro pozorované dítě a na základě jejich analýzy a evaluace se podařila identifikace kritérií výběru hraček pro pozorované dítě, potřeba kontaktu s matkou pro určitou formu hry, vliv faktorů hry i prostředí na zaujetí dítěte, inspirace hry pro rozvoj komunikace a také činnost matky pro napodobivé chování dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Cílem diplomové práce byla identifikace typických znaků v hrové činnosti staršího batolete, identifikace kritérií výběru hraček i faktorů ovlivňujících hru a ověření intervence dospělé osoby do dětské hry - její akceptace a inspirace. K naplnění záměrů bylo zvoleno pozorování staršího batolete - prvorozené dcery autorky diplomové práce - po dobu jednoho roku ve známém sociálním prostředí. Byla přesně definovaná aktivita pozorování; záznamy pozorovaných jevů byly zaznamenávány v týdenních intervalech, které byly vyhodnoceny a sumarizovány do měsíčních výkazů, které jsou součástí diplomové práce a byly podkladem pro popis vývojové dynamiky konstruktivní, námětové, společenské, motorické a fantastické hry. Z popisu jednoznačně vyplynuly rozdíly typické pro pozorované dítě a na základě jejich analýzy a evaluace se podařila identifikace kritérií výběru hraček pro pozorované dítě, potřeba kontaktu s matkou pro určitou formu hry, vliv faktorů hry i prostředí na zaujetí dítěte, inspirace hry pro rozvoj komunikace a také činnost matky pro napodobivé chování dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)