Vývoj fyziologické postury a pohybu v období předškolního věku - funkce ruky
Development of physiological posture and motion in a pre-school period - function of hand
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9868Identifiers
Study Information System: 28559
Collections
- Kvalifikační práce [1771]
Author
Advisor
Referee
Jelínková, Barbora
Faculty / Institute
Second Faculty of Medicine
Discipline
Physiotherapy
Department
Department of Rehabilitation and Sports Medicine
Date of defense
28. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
úchop, dovednosti ruky, speciální fyzioterapeutické koncepty a metodyKeywords (English)
grasp, hand skills, special physiotherapeutic concepts and methodsTato práce je zaměřena na problematiku vývoje dovedností ruky u dětí v předškolním věku. Jednotlivé dovednosti jako je natahování (reaching), volní úchop, přenos, úmyslné pouštění, vzájemné používání rukou a dovednost používat nástroje, jsou zde definovány a klasifikovány v závislosti na věku. Poukázáno je i na vzájemné souvislosti mezi dovednostmi a muskuloskeletárním, zrakovým, motorickým, somatosenzorickým, percepčním a kognitivním systémem. Okrajově je zmíněn způsob vyšetření úchopové funkce ruky a terapie pomocí speciálních fyzioterapeutických konceptů a metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This study is focused on problems of developing handskills of children at pre-school age. Reaching, voluntary grasp, carry, voluntary release, bilateral hand use and tool-skills are described here, according to their age clasification. I refer to interrelationships between handskills and musculosceletary, visual, motoric, somatosensoric, perceptional, and cognitive system. I also mention method of examination of grasp and its therapy via special physiotherapeutic concepts and methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)