Změny v posturografii u dětských pacientů s DMO po terapii aktivní videohrou Nintendo Wii a Vojtovou reflexní lokomocí
Changes in posturography in pediatric patients with cerebral palsy after therapy by active videogame Nintendo Wii and Vojta reflex locomotion
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101902Identifikátory
SIS: 200823
Kolekce
- Kvalifikační práce [1780]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dyrhonová, Olga
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
13. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dětská mozková obrna, Vojtova reflexní lokomoce, Nintendo Wii, posturální kontrola, Balance MasterKlíčová slova (anglicky)
cerebral palsy, Vojta reflex locomotion, Nintendo Wii, postural control, Balance Masterdětí ve věku 6 lehkou formou dětské mozkové obrny Čtrnáct dětí ve věku 6 18 let bylo náhodně rozděleno dvě skupiny. Obě půlročním odstupem terapii Vojtovou reflexní lokomocí aktivní videohrou, ovšem opačném pořadí. Před začátkem terapie, ihned skončení odstupem 8 týdnů skončení terapie proběhlo posturografické měření přístroji Balance Master. obou terapiích došlo signifikantnímu zvýšení rychlosti výchylek COP podložce při zavřených očích ke snížení rychl měkké podložce při zavřených očích. došlo nížení času potřebného provedení otočky v subtestech nedošlo signifikantním změnám. patrné ale bylo, že dlouhodobý efekt terapie (8 týdnů) byl převážně Závěr: dětí s větší tendenci udržet si efekt i skončení Klíčová slova: dětská mozková obrna, Vojtov
Aim: The aim of this study was to determine the impact of therapy by active videogame Nintendo Wii and by Vojta reflex locomotion on a static and dynamic postural control at a group of children with mild cerebral palsy. Methodology: 14 children (from 6 to 18 years old) were randomly divided into two groups. Both groups received both therapies (active videogame therapy and Vojta reflex locomotion) with a 6 months gap, but in an opposite order. Posturographic measures were obtained before the start of the therapy, after therapy and 8 weeks after the end of the therapy. Results: After both therapies, there was a significant increase in the COP sway velocity in the mCTSIB subtest on a firm surface with closed eyes and the COP sway velocity in the mCTSIB subtest was reduced on a foam surface with closed eyes. Further, after both therapies, there was a significant reduction in the time required to perform the turnabout in SQT test. Other tests (LOS, RWS, WA, TW) and subtests did not change significantly. There was not a significant difference between therapies, but in the post- therapy tests, VRL had a greater tendency to maintain its effect 8 weeks after therapy. Conclusion: Both therapies, Vojta reflex locomotion and active videogame Nintendo Wii, have an influence on a postural control of children...