Agresivita dítěte v kontextu masmédií
Child's aggressiveness in the context of mass media
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/10205/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10205Identifikátory
SIS: 27754
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
28. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce zpracovává problematiku agresivity dítěte v kontextu masmédií a má teoreticko-výzkumný charakter. První kapitola teoretické části diplomové práce vymezuje agresivní chování a porovnává teorie agrese od vybraných autorů, rozděluje typy agrese a zabývá se faktory, které ovlivňují agresivní chování u mládeže, a člení vybrané projevy protispolečenského chování. Druhá kapitola práce je o dětech a médiích, o problematice manipulace v kontextu masmédií, o vlivu médií na agresivitu dítěte a ovlivňování jeho osobnosti televizí a počítačem. Třetí kapitola je empirickým ověřením druhé kapitoly a zabývá se problematikou role televize a počítače v každodenním životě dětí. Jak často se děti a studenti dívají na televizi, kolik hodin denně jsou na počítači, jak ovlivňuje televize a počítač školní výuku dítěte, jaké vztahy s rodiči přináší dítěti sledování televize a užívání počítače a též porovnává činnosti spojené s médii ve srovnání s ostatními volnočasovými aktivitami. Empirické ověření probíhalo na základní a střední škole a výzkumným nástrojem byl dotazník.
This work is focused on the problems of child's aggressiveness in the context of mass media from the theoretical - empirical view. The first chapter of the theoretical diploma's part defines aggressive behaviour and compares the aggression's theories of chosen authors, divides the types of aggression and it is engaged in factors which influence the aggressive behaviour of the young and divided special reveals of antisocial behaviour. The second chapter is about children and the media and it is mainly focused on the probléme with manipulation in the context of mass media furthermore on the influence of the media on child's aggressiveness and influencing his personality through a television and a computer. The third chapter is the empirical verification of the second chapter and its main aim is the role of using a television and a computer in common child's life - the important question are these: How often do children and students watch TV? How many hours do they use a computer? How is the influence of TV and a computer on school education? Which relation do watching TV and using a computer bring between parents and children? And the chapter also compares activities connected with the media in comparision of the other leisure activities. The empirical verification was proceeded at the elementary and high...