Zobrazit minimální záznam

Proffesion role of a headmaster and the ethics of his work
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorJíša, Petr
dc.date.accessioned2017-04-03T12:58:28Z
dc.date.available2017-04-03T12:58:28Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10208
dc.description.abstractTato teoretická práce se zabývá etikou v práci ředitele základní školy. Po vymezení základních pojmů provádíme popis možností morality člověka. Zabýváme se zejména prvky předporozumění etické praxi, morálnímu vědomí a ctnostem. V další kapitole vymezujeme profesní roli ředitele školy a požadavky na ni na základě různých přístupů. Osobní etika (moralita) na jedné straně a profesní role (erudice) na straně druhé jsou determinantami rozhodování a jednání ředitele školy v situacích s etickou dimenzí. Těžištěm práce je poslední kapitola, kde je provedena analýza vztahů, do kterých ředitel školy vstupuje. Jedná se o vztahy s kolegy ředitele, s žáky, nadřízenými a kontrolními orgány, rodiči, ostatními subjekty v kontextu s celospolečenskou odpovědností školy a její kulturou. V analýze se zaměřujeme na etické aspekty vztahů a formulujeme etická dilemata pro rozhodování ředitele školy. Práce tak po kritickém zhodnocení může sloužit jako podklad pro tvorbu etického kodexu.cs_CZ
dc.description.abstractThis theoretical work deals with the ethics in the work of the headmaster of a primary school. After the definition of main terms, we describe the possibilities of the human morality. We mainly deal with the elements of pre-understanding the ethical practice, moral consciousness (awareness) and virtues. In the next chapter we define the proffesion role of a headmaster and the requirements on it on the base of different issues. The private ethics (morality) and the proffesion role (erudition) are the determinants of the decision-making and the behaviour of a headmaster in situations with ethical dimension. In the last chapter we focus on the point of the work that is the analysis of the relationships of a headmaster. That means the relationships with colleagues of a headmaster, with pupils, with superior and supervisory organs, parents, with the other subjects in context with the social responsibility of a primary school and its corporate culture. The aims of the analysis are the ethical aspects of relationships and the formulation of ethical dilemmas for headmaster's decision-making. After the critical evaluation, the work could be used as a foundation for creation of the code of ethics.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProfesní role ředitele školy a etika jeho prácecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-28
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27757
dc.title.translatedProffesion role of a headmaster and the ethics of his worken_US
dc.contributor.refereePoláčková, Věra
dc.identifier.aleph001011568
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato teoretická práce se zabývá etikou v práci ředitele základní školy. Po vymezení základních pojmů provádíme popis možností morality člověka. Zabýváme se zejména prvky předporozumění etické praxi, morálnímu vědomí a ctnostem. V další kapitole vymezujeme profesní roli ředitele školy a požadavky na ni na základě různých přístupů. Osobní etika (moralita) na jedné straně a profesní role (erudice) na straně druhé jsou determinantami rozhodování a jednání ředitele školy v situacích s etickou dimenzí. Těžištěm práce je poslední kapitola, kde je provedena analýza vztahů, do kterých ředitel školy vstupuje. Jedná se o vztahy s kolegy ředitele, s žáky, nadřízenými a kontrolními orgány, rodiči, ostatními subjekty v kontextu s celospolečenskou odpovědností školy a její kulturou. V analýze se zaměřujeme na etické aspekty vztahů a formulujeme etická dilemata pro rozhodování ředitele školy. Práce tak po kritickém zhodnocení může sloužit jako podklad pro tvorbu etického kodexu.cs_CZ
uk.abstract.enThis theoretical work deals with the ethics in the work of the headmaster of a primary school. After the definition of main terms, we describe the possibilities of the human morality. We mainly deal with the elements of pre-understanding the ethical practice, moral consciousness (awareness) and virtues. In the next chapter we define the proffesion role of a headmaster and the requirements on it on the base of different issues. The private ethics (morality) and the proffesion role (erudition) are the determinants of the decision-making and the behaviour of a headmaster in situations with ethical dimension. In the last chapter we focus on the point of the work that is the analysis of the relationships of a headmaster. That means the relationships with colleagues of a headmaster, with pupils, with superior and supervisory organs, parents, with the other subjects in context with the social responsibility of a primary school and its corporate culture. The aims of the analysis are the ethical aspects of relationships and the formulation of ethical dilemmas for headmaster's decision-making. After the critical evaluation, the work could be used as a foundation for creation of the code of ethics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010115680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV