dc.contributor.advisor | Lorenzová, Jitka | |
dc.creator | Jíša, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T12:58:28Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T12:58:28Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/10208 | |
dc.description.abstract | Tato teoretická práce se zabývá etikou v práci ředitele základní školy. Po vymezení základních pojmů provádíme popis možností morality člověka. Zabýváme se zejména prvky předporozumění etické praxi, morálnímu vědomí a ctnostem. V další kapitole vymezujeme profesní roli ředitele školy a požadavky na ni na základě různých přístupů. Osobní etika (moralita) na jedné straně a profesní role (erudice) na straně druhé jsou determinantami rozhodování a jednání ředitele školy v situacích s etickou dimenzí. Těžištěm práce je poslední kapitola, kde je provedena analýza vztahů, do kterých ředitel školy vstupuje. Jedná se o vztahy s kolegy ředitele, s žáky, nadřízenými a kontrolními orgány, rodiči, ostatními subjekty v kontextu s celospolečenskou odpovědností školy a její kulturou. V analýze se zaměřujeme na etické aspekty vztahů a formulujeme etická dilemata pro rozhodování ředitele školy. Práce tak po kritickém zhodnocení může sloužit jako podklad pro tvorbu etického kodexu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This theoretical work deals with the ethics in the work of the headmaster of a primary school. After the definition of main terms, we describe the possibilities of the human morality. We mainly deal with the elements of pre-understanding the ethical practice, moral consciousness (awareness) and virtues. In the next chapter we define the proffesion role of a headmaster and the requirements on it on the base of different issues. The private ethics (morality) and the proffesion role (erudition) are the determinants of the decision-making and the behaviour of a headmaster in situations with ethical dimension. In the last chapter we focus on the point of the work that is the analysis of the relationships of a headmaster. That means the relationships with colleagues of a headmaster, with pupils, with superior and supervisory organs, parents, with the other subjects in context with the social responsibility of a primary school and its corporate culture. The aims of the analysis are the ethical aspects of relationships and the formulation of ethical dilemmas for headmaster's decision-making. After the critical evaluation, the work could be used as a foundation for creation of the code of ethics. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Profesní role ředitele školy a etika jeho práce | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-28 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 27757 | |
dc.title.translated | Proffesion role of a headmaster and the ethics of his work | en_US |
dc.contributor.referee | Poláčková, Věra | |
dc.identifier.aleph | 001011568 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato teoretická práce se zabývá etikou v práci ředitele základní školy. Po vymezení základních pojmů provádíme popis možností morality člověka. Zabýváme se zejména prvky předporozumění etické praxi, morálnímu vědomí a ctnostem. V další kapitole vymezujeme profesní roli ředitele školy a požadavky na ni na základě různých přístupů. Osobní etika (moralita) na jedné straně a profesní role (erudice) na straně druhé jsou determinantami rozhodování a jednání ředitele školy v situacích s etickou dimenzí. Těžištěm práce je poslední kapitola, kde je provedena analýza vztahů, do kterých ředitel školy vstupuje. Jedná se o vztahy s kolegy ředitele, s žáky, nadřízenými a kontrolními orgány, rodiči, ostatními subjekty v kontextu s celospolečenskou odpovědností školy a její kulturou. V analýze se zaměřujeme na etické aspekty vztahů a formulujeme etická dilemata pro rozhodování ředitele školy. Práce tak po kritickém zhodnocení může sloužit jako podklad pro tvorbu etického kodexu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This theoretical work deals with the ethics in the work of the headmaster of a primary school. After the definition of main terms, we describe the possibilities of the human morality. We mainly deal with the elements of pre-understanding the ethical practice, moral consciousness (awareness) and virtues. In the next chapter we define the proffesion role of a headmaster and the requirements on it on the base of different issues. The private ethics (morality) and the proffesion role (erudition) are the determinants of the decision-making and the behaviour of a headmaster in situations with ethical dimension. In the last chapter we focus on the point of the work that is the analysis of the relationships of a headmaster. That means the relationships with colleagues of a headmaster, with pupils, with superior and supervisory organs, parents, with the other subjects in context with the social responsibility of a primary school and its corporate culture. The aims of the analysis are the ethical aspects of relationships and the formulation of ethical dilemmas for headmaster's decision-making. After the critical evaluation, the work could be used as a foundation for creation of the code of ethics. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010115680106986 | |