Zobrazit minimální záznam

Ludmila Žofková. Life and works
dc.contributor.advisorVáňová, Růžena
dc.creatorŽáková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-03T12:58:39Z
dc.date.available2017-04-03T12:58:39Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10209
dc.description.abstractCílem této práce je přiblížit čtenáři život a dílo jedné z osobností české reformní pedagogiky 20. a 30. let 19. století, Ludmily Žofkové. V úvodní části se seznámíme s životem paní Žofkové tak, jak na něj ve svých rukopisech vzpomínala. Další část práce je věnována pedagogické činnosti, jakémusi pedagogickému životopisu. Před analýzou bakovského pokusu si připomeneme české a světové pedagogické tendence počátku 20. století. Samotná analýza pokusu je stěžejní částí této práce. Je rozdělena do třech kapitol. V Didaktické analýze se pokusíme nahlédnout na bakovský plán pohledem didaktiky. V kapitole Podmínky nás práce seznámí s tím, jaké podmínky předpokládala realizace bakovského pokusu a jakým podmínkám museli ve skutečnosti bakovští učitelé čelit. Poslední kapitola nazvaná Výchovné aspekty a prostředky nám představí, jaké výchovné cíle si bakovský pokus kladl a jaké prostředky k realizaci cílů využil. Poslední část práce je věnována výuce českého jazyka na bakovské škole a pracovním učebnicím českého jazyka, které Ludmila Žofková napsala. Věřím, že tato práce přinese nové poznatky a inspirace k pedagogické činnosti učitelů.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this piece is to illustrate a life and work of Ludmila Žofková, one of the Czech reformative pedagogy figures of twenties and thirties, 19. century. The introductory part shows us Ms. Žofková's life the way she remembered it in her manuscripts. Next parts are devoted to her pedagogic activity, pedagogic autobiography in other words.Before the Analysis of "Bakov plan" we are going to think up Czech and world pedagogic trends of the beginning of 20. century. The attempt analysis itself is a key part of the piece. It is divided into 3 chapters. In the Didactic analysis we're going to uncover the "Bakov plan" in didactic point of view. The Conditions chapter is showing what conditions the "Bakov plan" realization presumed and what conditions the pedagogues from Bakov faced in real. Last chapter called Educational Aspects and Instruments presents what were the educatory aims the "Bakov plan" had, and which tools were used to make these aims happen. Final part of the piece describes the Czech language education at school in Bakov and Czech language workbooks written by Ludmila Žofková. I believe that this work brings another perspective on knowledge and inspiration to teachers' pedagogic activity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleLudmila Žofková. Život a dílocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-29
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27760
dc.title.translatedLudmila Žofková. Life and worksen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001011711
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je přiblížit čtenáři život a dílo jedné z osobností české reformní pedagogiky 20. a 30. let 19. století, Ludmily Žofkové. V úvodní části se seznámíme s životem paní Žofkové tak, jak na něj ve svých rukopisech vzpomínala. Další část práce je věnována pedagogické činnosti, jakémusi pedagogickému životopisu. Před analýzou bakovského pokusu si připomeneme české a světové pedagogické tendence počátku 20. století. Samotná analýza pokusu je stěžejní částí této práce. Je rozdělena do třech kapitol. V Didaktické analýze se pokusíme nahlédnout na bakovský plán pohledem didaktiky. V kapitole Podmínky nás práce seznámí s tím, jaké podmínky předpokládala realizace bakovského pokusu a jakým podmínkám museli ve skutečnosti bakovští učitelé čelit. Poslední kapitola nazvaná Výchovné aspekty a prostředky nám představí, jaké výchovné cíle si bakovský pokus kladl a jaké prostředky k realizaci cílů využil. Poslední část práce je věnována výuce českého jazyka na bakovské škole a pracovním učebnicím českého jazyka, které Ludmila Žofková napsala. Věřím, že tato práce přinese nové poznatky a inspirace k pedagogické činnosti učitelů.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this piece is to illustrate a life and work of Ludmila Žofková, one of the Czech reformative pedagogy figures of twenties and thirties, 19. century. The introductory part shows us Ms. Žofková's life the way she remembered it in her manuscripts. Next parts are devoted to her pedagogic activity, pedagogic autobiography in other words.Before the Analysis of "Bakov plan" we are going to think up Czech and world pedagogic trends of the beginning of 20. century. The attempt analysis itself is a key part of the piece. It is divided into 3 chapters. In the Didactic analysis we're going to uncover the "Bakov plan" in didactic point of view. The Conditions chapter is showing what conditions the "Bakov plan" realization presumed and what conditions the pedagogues from Bakov faced in real. Last chapter called Educational Aspects and Instruments presents what were the educatory aims the "Bakov plan" had, and which tools were used to make these aims happen. Final part of the piece describes the Czech language education at school in Bakov and Czech language workbooks written by Ludmila Žofková. I believe that this work brings another perspective on knowledge and inspiration to teachers' pedagogic activity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010117110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV