Motivace k učitelské profesi
Motivation in Teaching Profession
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102790Identifikátory
SIS: 187901
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
25. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Učitel, učitelská profese, motivace k učitelské profesi, demotivace k učitelské profesi, důvody zůstat v učitelské profesi, důvody odejít z učitelské profeseKlíčová slova (anglicky)
Teacher, teaching profession, motivation in teaching profession, demotivation in teaching profession, the reasons to stay in teaching profession, the reasons to leave the teaching professionTato práce se zabývá motivací k učitelské profesi. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje problematiku učitelské profese a motivace k ní. Cílem empirické části je výzkumná analýza zaměřená na pohled respondentů na tuto problematiku, jejich zkušenosti a názory. Výsledky ukázaly, že podle slov respondentů je v jejich profesi mnoho neuspokojivých systémových faktorů, které nejsou dlouhodobě řešeny, zatímco o pozitivních mluví respondenti spontánně jen sporadicky. Je pro ně pochopitelné, že někteří učitelé z profese odešli.
1 Abstract This diploma thesis deals with motivation in teaching profession. It is devided into two parts. The teoratical part summarizes issues and motivation of teaching profession. The aim of the empirical part is research analysis focused on the view of the respondents' issues, their experiences and opinions. The results show that due to the respondents there are a lot of unsatisfactory factors, which are not long-term resolvable while these respondents speak about positive factors just sporadically. It is understood for them that some teachers were left the teaching profession.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Motivace k učitelské profesi
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKřížová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 18. 9. 2012Diplomová práce "Motivace k učitelské profesi" se zabývala základní problematikou motivace k učitelské profesi. V teoretické části jsme se zaměřili na obecnou charakteristiku pojmů, které se váží k učitelské profesi, zejména ... -
Vnímání učitelské profese žáky středních škol
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSvobodová, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 16. 9. 2016 -
Profesní identita a motivace mužů-učitelů v kontextu feminizace učitelské profese
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 15. 6. 2020This bachelor thesis focuses on professional identity and motivation of male teachers in the context of feminization of the teaching profession, specifically in the sector of pre-primary education. The main aim of the ...