Zobrazit minimální záznam

Niggunim in the Hasidic Tradition
dc.contributor.advisorHolubová, Markéta
dc.creatorPolohová, Ráchel
dc.date.accessioned2018-10-17T09:53:22Z
dc.date.available2018-10-17T09:53:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102918
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem "Niguny v chasidské tradici" se věnuje hudební tradici chasidských židů a místu které má v jejich životě a duchovní praxi. V první části přináší seznámení s tématem a s obecnou definicí nigunu. Součástí úvodních kapitol je také nová typologie chasidských nigunů, sestavená podle jejich užívání v rámci chasidské praxe a navazující na dosavadní teorie. Pro úplnost jsou uvedeny také základní mody užívané běžně v židovské hudbě (vedle známých durových a mollových tónin) společně s jejich ukázkami. Následující čtyři kapitoly jsou postupně věnovány čtyřem vybraným dynastiím (ChaBaD, Modžic, Karlin a Braclav), jejichž hudební tvorba je v chasidské tradici významná. Součástí této stěžejní části je také hudební rozbor a pojetí nigunů v konkrétní tradici každé z uvedených dynastií. Práce zpracovává pojetí nigunu, které jsou do jisté míry společné pro celou chasidskou tradici (jako komunikačního prostředku a nástroje pro vyjádření emocí a jako součásti mystických praktik devekut a tikun olam). Zároveň popisuje specifika vnímání hudby v každé ze čtyř uvedených dynastií. Text práce je doplněn přílohou "A", kterou tvoří notové ukázky zařazené přímo do textu a přílohou "B" s audio ukázkami ve formátu mp3.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis, titled "Niggunim in the Hasidic Tradition" deals with the musical tradition of the Hasidic Jews and its role in their daily lives and religious praxis. In this first part the reader is introduced to the topic, such as a general definition of a niggun. Included in the introductory chapters is a new typology of Hasidic niggunim, based on contemporary theories and arranged according to their usage in Hasidic practice. The basic modes in Jewish music are also explored (alongside known major and minor scales), and examples of each type are given. The next four chapters explore four dynasties whose musical activity is significant for the Hasidic tradition (HaBaD, Modzhits, Karlin, and Bratslav). This pivotal section includes a theoretical and musical analysis of the niggunim in each individual tradition according to dynasty. This thesis offers a definition of niggunim that encompasses the entire Hasidic tradition: a communicative medium and tool for expressing emotions in the context of the mystical practices of devekut and tikun olam. The unique perception of music by each of the four dynasties is also explored. The text of this thesis includes appendix A, which contains notational examples to accompany the text, and appendix B, which contains audio recordings in mp3 format.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectžidovská mystikacs_CZ
dc.subjectchasidismuscs_CZ
dc.subjectžidovská hudbacs_CZ
dc.subjectchasidská hudbacs_CZ
dc.subjectniguncs_CZ
dc.subjectModžiccs_CZ
dc.subjectChaBaDcs_CZ
dc.subjectKarlincs_CZ
dc.subjectBraclavcs_CZ
dc.subjectJewish Mysticismen_US
dc.subjectHasidismen_US
dc.subjectJewish Musicen_US
dc.subjectHasidic Musicen_US
dc.subjectNiggunen_US
dc.subjectModzhitzen_US
dc.subjectHaBaDen_US
dc.subjectKarlinen_US
dc.subjectBratslaven_US
dc.titleNiguny v chasidské tradicics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-26
dc.description.departmentHTF - Katedra biblistiky a judaistikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId182284
dc.title.translatedNiggunim in the Hasidic Traditionen_US
dc.contributor.refereeKohout, Ivan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJewish Studies - Religious Studiesen_US
thesis.degree.disciplineJudaistika - Religionistikacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra biblistiky a judaistikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJudaistika - Religionistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJewish Studies - Religious Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem "Niguny v chasidské tradici" se věnuje hudební tradici chasidských židů a místu které má v jejich životě a duchovní praxi. V první části přináší seznámení s tématem a s obecnou definicí nigunu. Součástí úvodních kapitol je také nová typologie chasidských nigunů, sestavená podle jejich užívání v rámci chasidské praxe a navazující na dosavadní teorie. Pro úplnost jsou uvedeny také základní mody užívané běžně v židovské hudbě (vedle známých durových a mollových tónin) společně s jejich ukázkami. Následující čtyři kapitoly jsou postupně věnovány čtyřem vybraným dynastiím (ChaBaD, Modžic, Karlin a Braclav), jejichž hudební tvorba je v chasidské tradici významná. Součástí této stěžejní části je také hudební rozbor a pojetí nigunů v konkrétní tradici každé z uvedených dynastií. Práce zpracovává pojetí nigunu, které jsou do jisté míry společné pro celou chasidskou tradici (jako komunikačního prostředku a nástroje pro vyjádření emocí a jako součásti mystických praktik devekut a tikun olam). Zároveň popisuje specifika vnímání hudby v každé ze čtyř uvedených dynastií. Text práce je doplněn přílohou "A", kterou tvoří notové ukázky zařazené přímo do textu a přílohou "B" s audio ukázkami ve formátu mp3.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis, titled "Niggunim in the Hasidic Tradition" deals with the musical tradition of the Hasidic Jews and its role in their daily lives and religious praxis. In this first part the reader is introduced to the topic, such as a general definition of a niggun. Included in the introductory chapters is a new typology of Hasidic niggunim, based on contemporary theories and arranged according to their usage in Hasidic practice. The basic modes in Jewish music are also explored (alongside known major and minor scales), and examples of each type are given. The next four chapters explore four dynasties whose musical activity is significant for the Hasidic tradition (HaBaD, Modzhits, Karlin, and Bratslav). This pivotal section includes a theoretical and musical analysis of the niggunim in each individual tradition according to dynasty. This thesis offers a definition of niggunim that encompasses the entire Hasidic tradition: a communicative medium and tool for expressing emotions in the context of the mystical practices of devekut and tikun olam. The unique perception of music by each of the four dynasties is also explored. The text of this thesis includes appendix A, which contains notational examples to accompany the text, and appendix B, which contains audio recordings in mp3 format.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra biblistiky a judaistikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV