Zobrazit minimální záznam

Didactics of Christian ethics
dc.contributor.advisorKolář, Pavel
dc.creatorJanovská, Kristýna
dc.date.accessioned2018-10-17T10:01:22Z
dc.date.available2018-10-17T10:01:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102961
dc.description.abstractDiplomová práce zpracovává téma didaktiky křesťanské etiky jako předmětu, který je vyučován na čtyřletých gymnáziích a vyšších stupních víceletých gymnázií. Osnova práce je uspořádána tak, aby podávala systematický přehled o dané problematice, proto je první kapitola věnována vymezení základních pojmů, které jsou bránou k pochopení toho, čím křesťanská etika je a co sleduje. Následující kapitoly prostřednictvím charakteristiky jednotlivých komponentů vzdělávacího procesu podávají ucelený pohled na oborovou didaktiku vyučovacího předmětu křesťanská etika. Pátá kapitola představuje Desatero jako základní metodologický text katecheze, který je zároveň textem explicitním pro křesťanskou etiku. Na každém z přikázání je demonstrován jeho přesah do současnosti, jehož potvrzením je pak výčet možných etických témat pro vyučování. Modelové hodiny v závěrečné kapitole jsou názornou aplikací těchto určitých témat, která jsou zvolena s ohledem na konkrétní oblasti, jež v současné době vnímám jako problematické. Konkrétně se jedná o témata zabývající se hodnotovou orientací člověka; úctou k přírodě; partnerstvím a sexualitou z pohledu křesťanství.cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract The diploma thesis handles the theme of didactics of Christian ethics as a school subject with a focus on four-year grammar schools and secondary schools. The syllabus of the thesis is organized the way to give a systematic overview of the issue, therefore the first chapter is dedicated to define the basic concepts which are the gateway for understanding what the Christian ethics is and what it is pursuing. The following chapters give a comprehensive view of the subject didactics as a school subject named Christian Ethics. The fifth chapter presents the Decalogue as the basic methodological text of catechesis, which is also an explicit text for Christian ethics. Each of the commandments is demonstrated by its overlapping to the present as we can see on possible ethical topics for teaching. The final six chapter presents a model of three lessons that can be used within the lectures. The chosen topics represent the specific areas which I currently see as problematic, specifically The value orientation of a person; Respect for nature; Partnership and sexuality from the point of view of Christianity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectBiblecs_CZ
dc.subjectDesaterocs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectkřesťanská etikacs_CZ
dc.subjectmodelové hodinycs_CZ
dc.subjectBibleen_US
dc.subjectTen Commandmentsen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectChristian ethicsen_US
dc.subjectmodel lossonsen_US
dc.titleDidaktika křesťanské etikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-26
dc.description.departmentHTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId198016
dc.title.translatedDidactics of Christian ethicsen_US
dc.contributor.refereeDrozenová, Wendy
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce zpracovává téma didaktiky křesťanské etiky jako předmětu, který je vyučován na čtyřletých gymnáziích a vyšších stupních víceletých gymnázií. Osnova práce je uspořádána tak, aby podávala systematický přehled o dané problematice, proto je první kapitola věnována vymezení základních pojmů, které jsou bránou k pochopení toho, čím křesťanská etika je a co sleduje. Následující kapitoly prostřednictvím charakteristiky jednotlivých komponentů vzdělávacího procesu podávají ucelený pohled na oborovou didaktiku vyučovacího předmětu křesťanská etika. Pátá kapitola představuje Desatero jako základní metodologický text katecheze, který je zároveň textem explicitním pro křesťanskou etiku. Na každém z přikázání je demonstrován jeho přesah do současnosti, jehož potvrzením je pak výčet možných etických témat pro vyučování. Modelové hodiny v závěrečné kapitole jsou názornou aplikací těchto určitých témat, která jsou zvolena s ohledem na konkrétní oblasti, jež v současné době vnímám jako problematické. Konkrétně se jedná o témata zabývající se hodnotovou orientací člověka; úctou k přírodě; partnerstvím a sexualitou z pohledu křesťanství.cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The diploma thesis handles the theme of didactics of Christian ethics as a school subject with a focus on four-year grammar schools and secondary schools. The syllabus of the thesis is organized the way to give a systematic overview of the issue, therefore the first chapter is dedicated to define the basic concepts which are the gateway for understanding what the Christian ethics is and what it is pursuing. The following chapters give a comprehensive view of the subject didactics as a school subject named Christian Ethics. The fifth chapter presents the Decalogue as the basic methodological text of catechesis, which is also an explicit text for Christian ethics. Each of the commandments is demonstrated by its overlapping to the present as we can see on possible ethical topics for teaching. The final six chapter presents a model of three lessons that can be used within the lectures. The chosen topics represent the specific areas which I currently see as problematic, specifically The value orientation of a person; Respect for nature; Partnership and sexuality from the point of view of Christianity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV