Zobrazit minimální záznam

The Maria Montessori's Method of Religious Educationin Ecumenical Catechesis.
dc.contributor.advisorBeneš, Ladislav
dc.creatorBandhauer, Petra
dc.date.accessioned2019-09-20T08:34:34Z
dc.date.available2019-09-20T08:34:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104920
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na nábožensko-pedagogický systém Marie Montessori a jeho zakotvení v křesťanské katechezi. Prvním krokem v práci Petry Bandhauer je porovnání přístupu Marie Montessori s přístupem klasika pedagogiky u nás - J. A. Komenským. Dalšími kroky jsou prostudování principů metody Montessori se zaměřením se na náboženskou výchovu, popis její recepce v pedagogice v Německu a v Československu v době 20.-40. let 20. století a potom od let 50. Zvláštní pozornost je věnována realizaci náboženské výchovy Montessori v Katechezi Dobrého pastýře a v katechezi Godly Play, které jsou podrobně popsány. Některé z nejvíce problematických názorů Marie Montessori jsou zde předloženy a po hlubším seznámení se s pohledy teologických antropologů Wolfharta Pannenberga a Karla Rahnera jsou zhodnoceny pro naši současnou praxi. Práce se obrací k aktuální praxi, proto přináší porovnání stavu praxe Katecheze Dobrého pastýře a Godly Play v Německu a v České republice ve snaze popsat jejich potenciál pro formování religiozity dětí v křesťanské společnosti v ekuméně. V souvislosti s přikloněním se autorky práce ke katechezi Godly Play vznikl návrh katechetického materiálu, jehož textový výběr je v příloze práce. Příloha obsahuje také některé vybrané citáty z Montessori textů.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the Maria Montessori's method of religious education, how it has taken root in christian catechesis. The purpose of the Petra Bandhauer thesis is to analyse its principles, to describe its development and the way of reception by the educationalists. To provide a deeper glimpse into the field of the theological anthropology the author compares some of Montessori's opinions, most criticised, with the views of Wolfhart Pannenberg and Karl Rahner. The last aim is to introduce the way of reflection of Montessori religious education in the Catechesis of the Good Shepherd and in Godly Play, to examine their practice both in Germany and in the Czech Republic and to highlight the potential they have for the spiritual formation of children in the ecumenical christian society.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectBerrymancs_CZ
dc.subjectCavallettics_CZ
dc.subjectkatechezecs_CZ
dc.subjectKatecheze Dobrého pastýřecs_CZ
dc.subjectGodly Playcs_CZ
dc.subjectMontessorics_CZ
dc.subjectnáboženská výchovacs_CZ
dc.subjectreligiozitacs_CZ
dc.subjectteologie dětstvícs_CZ
dc.subjectBerrymanen_US
dc.subjectCatechesisen_US
dc.subjectCatechesis of the Good Shepherden_US
dc.subjectCavallettien_US
dc.subjectGodly Playen_US
dc.subjectMontessorien_US
dc.subjectReligious educationen_US
dc.subjectTheology of the Childhooden_US
dc.titleNábožensko-pedagogický systém Marie Montessori v ekumenické katechezi.cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-24
dc.description.departmentKatedra praktické teologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Practical Theologyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId114895
dc.title.translatedThe Maria Montessori's Method of Religious Educationin Ecumenical Catechesis.en_US
dc.contributor.refereeMuchová, Ludmila
dc.contributor.refereeMacek, Ondřej
dc.identifier.aleph002223076
thesis.degree.nameTh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSystematická a praktická teologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSystematic and Practical Theologyen_US
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra praktické teologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Practical Theologyen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSystematická a praktická teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSystematic and Practical Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na nábožensko-pedagogický systém Marie Montessori a jeho zakotvení v křesťanské katechezi. Prvním krokem v práci Petry Bandhauer je porovnání přístupu Marie Montessori s přístupem klasika pedagogiky u nás - J. A. Komenským. Dalšími kroky jsou prostudování principů metody Montessori se zaměřením se na náboženskou výchovu, popis její recepce v pedagogice v Německu a v Československu v době 20.-40. let 20. století a potom od let 50. Zvláštní pozornost je věnována realizaci náboženské výchovy Montessori v Katechezi Dobrého pastýře a v katechezi Godly Play, které jsou podrobně popsány. Některé z nejvíce problematických názorů Marie Montessori jsou zde předloženy a po hlubším seznámení se s pohledy teologických antropologů Wolfharta Pannenberga a Karla Rahnera jsou zhodnoceny pro naši současnou praxi. Práce se obrací k aktuální praxi, proto přináší porovnání stavu praxe Katecheze Dobrého pastýře a Godly Play v Německu a v České republice ve snaze popsat jejich potenciál pro formování religiozity dětí v křesťanské společnosti v ekuméně. V souvislosti s přikloněním se autorky práce ke katechezi Godly Play vznikl návrh katechetického materiálu, jehož textový výběr je v příloze práce. Příloha obsahuje také některé vybrané citáty z Montessori textů.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the Maria Montessori's method of religious education, how it has taken root in christian catechesis. The purpose of the Petra Bandhauer thesis is to analyse its principles, to describe its development and the way of reception by the educationalists. To provide a deeper glimpse into the field of the theological anthropology the author compares some of Montessori's opinions, most criticised, with the views of Wolfhart Pannenberg and Karl Rahner. The last aim is to introduce the way of reflection of Montessori religious education in the Catechesis of the Good Shepherd and in Godly Play, to examine their practice both in Germany and in the Czech Republic and to highlight the potential they have for the spiritual formation of children in the ecumenical christian society.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra praktické teologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990022230760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV