Zobrazit minimální záznam

Mental Health Problems / Mental Ilnesses as a Topic of General Primary Prevention in the School Environment
dc.contributor.advisorJanoušková, Miroslava
dc.creatorVrbová, Alena
dc.date.accessioned2020-08-17T11:31:55Z
dc.date.available2020-08-17T11:31:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105200
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována oblasti psychických potíží / duševních onemocnění jako možnému tématu všeobecné primární prevence ve školním prostředí. Upozorňuje na téma duševního zdraví a nemoci jako na oblast, která není v rámci primární prevence v našich podmínkách systémově komplexně řešena a není jí věnována taková pozornost, jakou by si zasloužila. V teoretické části jsou nejprve vymezeny základní pojmy, jakými jsou duševní zdraví a onemocnění, rizikové chování, stigma a prevence. Pozornost je zaměřena na období adolescence a pohledu na možné souvislosti mezi rizikovým chováním a psychickými potížemi/onemocněními. Teoretická část práce dále přibližuje copingové strategie dospívajících a oblast všeobecné primární prevence rizikového chování v současném pojetí MŠMT, včetně zajišťování a kontroly kvality a efektivity programů. V krátkosti je pojednáno o návazné péči - podporovaném vzdělávání a včasné intervenci. Práce si klade za cíl zmapovat potřeby mladých lidí se zkušeností s duševním onemocněním ve vztahu k primární prevenci a přinést doporučení pro začlenění tématu duševního zdraví a nemoci do stávajícího systému primární prevence. Metodologie je založena na kvalitativní strategii výzkumu. Byly realizovány polostrukturované rozhovory s jedenácti respondenty-peer pracovníky, zaměstnanými na pozicích...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is devoted to the area of mental health problems / mental illnesses as a possible topic of general primary prevention in the school environment. It points out, that the mental health and illness is not being systematically solved. In the area of primary prevention is not given the kind of attention it deserves. In the theoretical part, basic notions are defined first, such as mental health and illness, risk behavior, stigma and prevention. The focus is on the period of adolescence and the perspective of possible links between risky behaviors and mental health problems/illnesses. The theoretical part of the work is also centered on the coping strategies of adolescents and the area of general primary prevention of risk behavior in the current concept of the Ministry of Education. That includes ensuring and controlling the quality and effectiveness of primary prevention programs. In brief, follow-up care - supported education and early intervention is discussed. The aim of the work is to map the relation of the needs of young people with mental illnesses and primary prevention. In addition, the findings will be a base for recommendations how to incorporate the topic of mental health and illness into the existing system of primary prevention. The methodology is based on a qualitative research...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectadolescence − mental health problems − mental illness − primary prevention − risk behavior − coping − help-seeking − stigma − destigmatizationen_US
dc.subjectadolescence − psychické potíže − duševní onemocnění − primární prevence − primární prevence − rizikové chování − coping - help-seeking − stigma - destigmatizacecs_CZ
dc.titlePsychické potíže / duševní onemocnění jako téma všeobecné primární prevence v prostředí školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-02-07
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId199855
dc.title.translatedMental Health Problems / Mental Ilnesses as a Topic of General Primary Prevention in the School Environmenten_US
dc.contributor.refereeHavrdová, Zuzana
dc.identifier.aleph002224998
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je věnována oblasti psychických potíží / duševních onemocnění jako možnému tématu všeobecné primární prevence ve školním prostředí. Upozorňuje na téma duševního zdraví a nemoci jako na oblast, která není v rámci primární prevence v našich podmínkách systémově komplexně řešena a není jí věnována taková pozornost, jakou by si zasloužila. V teoretické části jsou nejprve vymezeny základní pojmy, jakými jsou duševní zdraví a onemocnění, rizikové chování, stigma a prevence. Pozornost je zaměřena na období adolescence a pohledu na možné souvislosti mezi rizikovým chováním a psychickými potížemi/onemocněními. Teoretická část práce dále přibližuje copingové strategie dospívajících a oblast všeobecné primární prevence rizikového chování v současném pojetí MŠMT, včetně zajišťování a kontroly kvality a efektivity programů. V krátkosti je pojednáno o návazné péči - podporovaném vzdělávání a včasné intervenci. Práce si klade za cíl zmapovat potřeby mladých lidí se zkušeností s duševním onemocněním ve vztahu k primární prevenci a přinést doporučení pro začlenění tématu duševního zdraví a nemoci do stávajícího systému primární prevence. Metodologie je založena na kvalitativní strategii výzkumu. Byly realizovány polostrukturované rozhovory s jedenácti respondenty-peer pracovníky, zaměstnanými na pozicích...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is devoted to the area of mental health problems / mental illnesses as a possible topic of general primary prevention in the school environment. It points out, that the mental health and illness is not being systematically solved. In the area of primary prevention is not given the kind of attention it deserves. In the theoretical part, basic notions are defined first, such as mental health and illness, risk behavior, stigma and prevention. The focus is on the period of adolescence and the perspective of possible links between risky behaviors and mental health problems/illnesses. The theoretical part of the work is also centered on the coping strategies of adolescents and the area of general primary prevention of risk behavior in the current concept of the Ministry of Education. That includes ensuring and controlling the quality and effectiveness of primary prevention programs. In brief, follow-up care - supported education and early intervention is discussed. The aim of the work is to map the relation of the needs of young people with mental illnesses and primary prevention. In addition, the findings will be a base for recommendations how to incorporate the topic of mental health and illness into the existing system of primary prevention. The methodology is based on a qualitative research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022249980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV