Specifika edukačního procesu u dětských pacientů v mladším školním věku
Specifics of the educational process in pediatric patients in younger school age
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108535Identifikátory
SIS: 201416
Kolekce
- Kvalifikační práce [1780]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nikodemová, Hana
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav ošetřovatelství
Datum obhajoby
4. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Pacient, komunikace, děti, sestra, edukaceKlíčová slova (anglicky)
Patient, communication, children, nurse, educationBakalářská práce s názvem "Specifika edukačního procesu u dětí v mladším školním věku" se zaměřuje na způsoby edukace pacientů v konkrétním vývojovém období. Práce je rozčleněna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá jednotlivými edukačními metodami, jež se využívají v mladším školním věku, edukačními pomůckami, účastníky edukace, edukačními formami, edukačním procesem v mladším školním věku, specifiky v oblasti komunikace s pacientem v mladším školním věku, edukačními formami a také vývojovým obdobím dítěte. Data pro empirickou část byla sbírána ve dvou fakultních nemocnicích ve FN Motol v Praze a ve FN Plzeň - Lochotín. Empirická část bakalářské práce popisuje metodiku, materiál, organizaci vlastního šetření a zpracování dát, výsledky dotazníkového šetření, vyhodnocení stanovených hypotéz, vyhodnocení edukačního náslechu. Výsledky dotazníkového šetření jsou uvedeny ve sloupcových grafech a v tabulkách. Stanovené hypotézy jsou v další části statisticky vypracované. Klíčová slova Pacient, komunikace, děti, sestra, edukace
Bachelor thesis called "Specifics of the educational process of pediatrics patients at younger school age" with focus on patient education in a specific developmental period. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part describes individual educational methodologies used in education of patients at younger school age. Moreover, it focuses on educational aids, participants of education, educational forms, specifics of the communication with patients and educational processes of patients, especially during their younger school age and developmental period of the child. The data for the empirical part were collected in two hospitals. In Motol in Prague and in hospital Lochotín located in Plzeň. The empirical part of the bachelor thesis characterizes methodology, material, organization of the research, processing of data, results of questionnaire, evaluation of hypothesis and educational observation as well. The outcome of the questionnaire survey is presented in bar graphs and tables. The established hypotheses are statistically elaborated below. Key words Patient, communication, children, nurse, education