dc.contributor.advisor | Tomová, Šárka | |
dc.creator | Randová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2019-08-12T09:50:44Z | |
dc.date.available | 2019-08-12T09:50:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/108535 | |
dc.description.abstract | Bachelor thesis called "Specifics of the educational process of pediatrics patients at younger school age" with focus on patient education in a specific developmental period. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part describes individual educational methodologies used in education of patients at younger school age. Moreover, it focuses on educational aids, participants of education, educational forms, specifics of the communication with patients and educational processes of patients, especially during their younger school age and developmental period of the child. The data for the empirical part were collected in two hospitals. In Motol in Prague and in hospital Lochotín located in Plzeň. The empirical part of the bachelor thesis characterizes methodology, material, organization of the research, processing of data, results of questionnaire, evaluation of hypothesis and educational observation as well. The outcome of the questionnaire survey is presented in bar graphs and tables. The established hypotheses are statistically elaborated below. Key words Patient, communication, children, nurse, education | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce s názvem "Specifika edukačního procesu u dětí v mladším školním věku" se zaměřuje na způsoby edukace pacientů v konkrétním vývojovém období. Práce je rozčleněna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá jednotlivými edukačními metodami, jež se využívají v mladším školním věku, edukačními pomůckami, účastníky edukace, edukačními formami, edukačním procesem v mladším školním věku, specifiky v oblasti komunikace s pacientem v mladším školním věku, edukačními formami a také vývojovým obdobím dítěte. Data pro empirickou část byla sbírána ve dvou fakultních nemocnicích ve FN Motol v Praze a ve FN Plzeň - Lochotín. Empirická část bakalářské práce popisuje metodiku, materiál, organizaci vlastního šetření a zpracování dát, výsledky dotazníkového šetření, vyhodnocení stanovených hypotéz, vyhodnocení edukačního náslechu. Výsledky dotazníkového šetření jsou uvedeny ve sloupcových grafech a v tabulkách. Stanovené hypotézy jsou v další části statisticky vypracované. Klíčová slova Pacient, komunikace, děti, sestra, edukace | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 2. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Pacient | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | děti | cs_CZ |
dc.subject | sestra | cs_CZ |
dc.subject | edukace | cs_CZ |
dc.subject | Patient | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | nurse | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.title | Specifika edukačního procesu u dětských pacientů v mladším školním věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-04 | |
dc.description.department | Department of Nursing | en_US |
dc.description.department | Ústav ošetřovatelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | 2. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Second Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 201416 | |
dc.title.translated | Specifics of the educational process in pediatric patients in younger school age | en_US |
dc.contributor.referee | Nikodemová, Hana | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Všeobecná sestra | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Nurse | en_US |
thesis.degree.program | Nursing | en_US |
thesis.degree.program | Ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Second Faculty of Medicine::Department of Nursing | en_US |
uk.faculty-name.cs | 2. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Second Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 2.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Všeobecná sestra | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Nurse | en_US |
uk.degree-program.cs | Ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Nursing | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce s názvem "Specifika edukačního procesu u dětí v mladším školním věku" se zaměřuje na způsoby edukace pacientů v konkrétním vývojovém období. Práce je rozčleněna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá jednotlivými edukačními metodami, jež se využívají v mladším školním věku, edukačními pomůckami, účastníky edukace, edukačními formami, edukačním procesem v mladším školním věku, specifiky v oblasti komunikace s pacientem v mladším školním věku, edukačními formami a také vývojovým obdobím dítěte. Data pro empirickou část byla sbírána ve dvou fakultních nemocnicích ve FN Motol v Praze a ve FN Plzeň - Lochotín. Empirická část bakalářské práce popisuje metodiku, materiál, organizaci vlastního šetření a zpracování dát, výsledky dotazníkového šetření, vyhodnocení stanovených hypotéz, vyhodnocení edukačního náslechu. Výsledky dotazníkového šetření jsou uvedeny ve sloupcových grafech a v tabulkách. Stanovené hypotézy jsou v další části statisticky vypracované. Klíčová slova Pacient, komunikace, děti, sestra, edukace | cs_CZ |
uk.abstract.en | Bachelor thesis called "Specifics of the educational process of pediatrics patients at younger school age" with focus on patient education in a specific developmental period. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part describes individual educational methodologies used in education of patients at younger school age. Moreover, it focuses on educational aids, participants of education, educational forms, specifics of the communication with patients and educational processes of patients, especially during their younger school age and developmental period of the child. The data for the empirical part were collected in two hospitals. In Motol in Prague and in hospital Lochotín located in Plzeň. The empirical part of the bachelor thesis characterizes methodology, material, organization of the research, processing of data, results of questionnaire, evaluation of hypothesis and educational observation as well. The outcome of the questionnaire survey is presented in bar graphs and tables. The established hypotheses are statistically elaborated below. Key words Patient, communication, children, nurse, education | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |