Zobrazit minimální záznam

The using of activation methods in teaching at the secondary grammar schools
dc.contributor.advisorPavlíková, Pavla
dc.creatorAubrechtová, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-04T13:07:45Z
dc.date.available2017-04-04T13:07:45Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11263
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce zjišťuje míru využívání aktivizačních metod ve výuce na středních školách. Teoretická část je věnována tradičním i moderním vyučovacím metodám, ukazuje jejich výhody, nevýhody a úskalí. Hlavní část diplomové práce je věnována výzkumu. Jsou zjišťovány názory 80 učitelů a 280 žáků na aktivizační metody a jejich zařazování do výuky. Výzkum proběhl na 8 středních školách metodou dotazníku a řízeného rozhovoru. Více než polovina žáků uvádí, že učitelé tyto metody nezařazují, přestože oni by s nimi rádi pracovali. Více než 3/4 učitelů se domnívá, že používají metody v dostatečném množství, i když pouze u některých tématických celků. Nezájem žáků a nutnost probrat velké množství učiva jsou hlavní důvody, proč učitelé dávají přednost metodám tradičním. Mezi nejčastěji zařazované aktivizační metody patří mozková bouře, diskuse, řešení modelových situací, hraní rolí.cs_CZ
dc.description.abstractThe main goal of this proposing diploma thesis is determining the rate of using the active methods in teaching at the secondary grammar schools. The theoretical part is devoted to traditional and modern teaching methods, it presents their advantages, disadvantages and weaknesses. The main part of diploma thesis is given to research. There have been found out the opinions of 80 teachers and 280 students on activation methods and their implementation into the teaching. The research took place at 8 secondary grammar schools and as the methods were used questionnaire and controlled discussion. More than half of students declares that they would like to work with these methods during the lessons, but unfortunately teachers do not use them. More than (three quarters) of teachers think that they use the methods enough, although only for some thematic units. There are two main reasons - the lack of students' interest and the large amount of subject matter to teach - why teachers prefer traditional methods of teaching. The brainstorming, discussion, the solving of model situations and acting the roles are the most used activation methods.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleVyužívání aktivizačních metod ve výuce na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-11
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId23051
dc.title.translatedThe using of activation methods in teaching at the secondary grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeJurásková, Dana
dc.identifier.aleph000962781
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce zjišťuje míru využívání aktivizačních metod ve výuce na středních školách. Teoretická část je věnována tradičním i moderním vyučovacím metodám, ukazuje jejich výhody, nevýhody a úskalí. Hlavní část diplomové práce je věnována výzkumu. Jsou zjišťovány názory 80 učitelů a 280 žáků na aktivizační metody a jejich zařazování do výuky. Výzkum proběhl na 8 středních školách metodou dotazníku a řízeného rozhovoru. Více než polovina žáků uvádí, že učitelé tyto metody nezařazují, přestože oni by s nimi rádi pracovali. Více než 3/4 učitelů se domnívá, že používají metody v dostatečném množství, i když pouze u některých tématických celků. Nezájem žáků a nutnost probrat velké množství učiva jsou hlavní důvody, proč učitelé dávají přednost metodám tradičním. Mezi nejčastěji zařazované aktivizační metody patří mozková bouře, diskuse, řešení modelových situací, hraní rolí.cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this proposing diploma thesis is determining the rate of using the active methods in teaching at the secondary grammar schools. The theoretical part is devoted to traditional and modern teaching methods, it presents their advantages, disadvantages and weaknesses. The main part of diploma thesis is given to research. There have been found out the opinions of 80 teachers and 280 students on activation methods and their implementation into the teaching. The research took place at 8 secondary grammar schools and as the methods were used questionnaire and controlled discussion. More than half of students declares that they would like to work with these methods during the lessons, but unfortunately teachers do not use them. More than (three quarters) of teachers think that they use the methods enough, although only for some thematic units. There are two main reasons - the lack of students' interest and the large amount of subject matter to teach - why teachers prefer traditional methods of teaching. The brainstorming, discussion, the solving of model situations and acting the roles are the most used activation methods.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990009627810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV