Zobrazit minimální záznam

Stress of nursing schools students during their practice training
dc.contributor.advisorHlaváčová, Marie
dc.creatorMuknšnáblová, Martina
dc.date.accessioned2017-04-04T13:08:21Z
dc.date.available2017-04-04T13:08:21Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11266
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá stresem žáků a studentů zdravotnických škol při praktickém vyučování ve zdravotnickém zařízení. Jejím hlavním cílem je identifikovat nejčastější a nejzávažnější stresové faktory působící na žáky a studenty při odborné praxi. Teoretická část je věnována pojmu stres, období adolescence, pojetí odborné praxe, typům zdravotnických škol, osobnosti odborné učitelky a školní přípravě žáků či studentů na stresové situace. V empirické části jsou popsány zjištěné stresory, které jsou dále hierarchicky seřazeny dle četnosti odpovědí. Výsledky jsou porovnány u sledovaných zdravotnických škol mimopražských a pražských, alternativních a státních, středních a vyšších. K výzkumu byl použit dotazník vlastní konstrukce. Výzkumný vzorek tvořilo 334 respondentů z 13 zdravotnických škol. Z 5 stanovených hypotéz byly 2 potvrzeny zcela, 2 částečně a 1 nepotvrzena. Žáci a studenti považují za své největší stresové činitele odbornou učitelku, personál oddělení, časový tlak při práci, nedostatek vlastních znalostí či zkušeností a v neposlední řadě zodpovědnost. Žáci a studenti jednotlivých typů zdravotnických škol uvedli většinou odlišnou intenzitu stresu při praktickém vyučování i pořadí největších stresových faktorů.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with stress of nursing school students during their practice training in medical facilities. Its main goal is to identify the most common and most serious stressors that influence them. Theoretical part is about stress, adolescence period, practice training conception, nursing school types, nurse teacher personality and student preparation for stress situations. There is a description of found stressors in experiential part of the thesis. The stressors are further sorted by frequency of answers. Also comparison between various types of schools was done. Information about stressors was gathered via own questionnaire, research sample consisted of 334 participants from 13 nursing schools. Of 5 set possibilities 2 were fully confirmed, 2 partially confirmed and 1 was eliminated. Students consider as the biggest stressors nurse teachers, medical department staff, time pressure, lack of their own knowledge or experience and last but not least the responsibility. Students of different types of schools usually mentioned different stress intensity and order of the biggest stressors during practice.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleStres žáků a studentů zdravotnických škol při praktické výuce ve zdravotnických zařízeníchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-12
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId23124
dc.title.translatedStress of nursing schools students during their practice trainingen_US
dc.contributor.refereeJurásková, Dana
dc.identifier.aleph000958739
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá stresem žáků a studentů zdravotnických škol při praktickém vyučování ve zdravotnickém zařízení. Jejím hlavním cílem je identifikovat nejčastější a nejzávažnější stresové faktory působící na žáky a studenty při odborné praxi. Teoretická část je věnována pojmu stres, období adolescence, pojetí odborné praxe, typům zdravotnických škol, osobnosti odborné učitelky a školní přípravě žáků či studentů na stresové situace. V empirické části jsou popsány zjištěné stresory, které jsou dále hierarchicky seřazeny dle četnosti odpovědí. Výsledky jsou porovnány u sledovaných zdravotnických škol mimopražských a pražských, alternativních a státních, středních a vyšších. K výzkumu byl použit dotazník vlastní konstrukce. Výzkumný vzorek tvořilo 334 respondentů z 13 zdravotnických škol. Z 5 stanovených hypotéz byly 2 potvrzeny zcela, 2 částečně a 1 nepotvrzena. Žáci a studenti považují za své největší stresové činitele odbornou učitelku, personál oddělení, časový tlak při práci, nedostatek vlastních znalostí či zkušeností a v neposlední řadě zodpovědnost. Žáci a studenti jednotlivých typů zdravotnických škol uvedli většinou odlišnou intenzitu stresu při praktickém vyučování i pořadí největších stresových faktorů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with stress of nursing school students during their practice training in medical facilities. Its main goal is to identify the most common and most serious stressors that influence them. Theoretical part is about stress, adolescence period, practice training conception, nursing school types, nurse teacher personality and student preparation for stress situations. There is a description of found stressors in experiential part of the thesis. The stressors are further sorted by frequency of answers. Also comparison between various types of schools was done. Information about stressors was gathered via own questionnaire, research sample consisted of 334 participants from 13 nursing schools. Of 5 set possibilities 2 were fully confirmed, 2 partially confirmed and 1 was eliminated. Students consider as the biggest stressors nurse teachers, medical department staff, time pressure, lack of their own knowledge or experience and last but not least the responsibility. Students of different types of schools usually mentioned different stress intensity and order of the biggest stressors during practice.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990009587390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV