Dyskomfort při řízení automobilu závodními jezdci v porovnání s řidiči osobního automobilu
Comparison of driving comfort between Cars of Professional Racing Drivers and Normal Drivers
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/11728/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11728Identifikátory
SIS: 36787
Kolekce
- Kvalifikační práce [8891]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lopot, František
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Fyzioterapie
Datum obhajoby
3. 10. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Souhrn Název práce: Dyskomfort při řízení automobilu závodními jezdci v porovnání s běžnými řidiči osobního automobilu. Cíle práce: Cílem diplomové práce je vlastní detekce dyskomfortu a srovnání reakční doby profesionálních automobilových jezdců s řidiči osobních automobilů při jejich řízení a vzájemné porovnání jejich výsledků. Pomocí subjektivních a objektivních metod budeme sledovat a zaznamenávat, jak se dyskomfort u jedinců projevuje, jak ovlivňuje komplexní řešení pohybového manévru ajak se mění s časem v průběhu jízdy. Metoda: Tři profesionální závodní jezdci a vzorek tří náhodně vybraných probandů v rozmezí 20-28 let byl testován v reakčním a rozhodovacím testu, vyžadujícím odezvy horních a dolních končetin na vizuální podněty. Další testy hodnotily dyskomfort probanda a aktuální psychický stav jedince. Výsledky: U testování aktuálm'ho psychického stavu jedince, byl o 5 bodů stabilnější náladový profil profesionálních jezdců, což vykazuje vyšší psychickou odolnost jezdců oproti běžným řidičům automobilu. Dále u profesionálních jezdců byla intenzita dyskomfortu o 5,34 bodu nižší než u běžných řidičů. Reakční čas závodních jezdců byl výrazně lepší než u běžných řidičů osobního automobilu. Klíčová slova: Automobilový profesionální závodní jezdci, běžní řidiči osobm'ho automobilu, komplexní řešení...
Work title: The discomfort experienced by racing drivers when driving in comparison to the discomfort experienced by ordinary drivers ofpassenger cars. Work objectives: The objective of this theses is actual detection of discomfort and comparison of the reaction time of professional racing drivers with drivers of passenger vehicles when driving and mutual comparison of their results. By using subjective and objective methods we will monitor and record how discomfort is manifested by individuals, how it influences their complexly dealing with movement manoeuvres and how it changes in time during the course of driving.. Method: Three professional racing drivers and a sample of randomly chosen subjects ranging in age from 20-28 years were tested in a reaction and decision making test, requiring reactions to visual impulses from the upper and lower limbs. Additional tests evaluated the discomfort ofthe test subjects and the current mental state ofthe individua!. Results: With regard to the current mental state of the individua! the mood profile of the professional drivers was 5 points more stable, which shows that the racing drivers have a greater mental endurance in comparison to ordinary passenger vehicle drivers. The discomfort intensity was 5.34 points lower for professional drivers compared to...