Zobrazit minimální záznam

Comparison of driving comfort between Cars of Professional Racing Drivers and Normal Drivers
dc.contributor.advisorJelen, Karel
dc.creatorPalová, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-05T08:34:00Z
dc.date.available2017-04-05T08:34:00Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11728
dc.description.abstractSouhrn Název práce: Dyskomfort při řízení automobilu závodními jezdci v porovnání s běžnými řidiči osobního automobilu. Cíle práce: Cílem diplomové práce je vlastní detekce dyskomfortu a srovnání reakční doby profesionálních automobilových jezdců s řidiči osobních automobilů při jejich řízení a vzájemné porovnání jejich výsledků. Pomocí subjektivních a objektivních metod budeme sledovat a zaznamenávat, jak se dyskomfort u jedinců projevuje, jak ovlivňuje komplexní řešení pohybového manévru ajak se mění s časem v průběhu jízdy. Metoda: Tři profesionální závodní jezdci a vzorek tří náhodně vybraných probandů v rozmezí 20-28 let byl testován v reakčním a rozhodovacím testu, vyžadujícím odezvy horních a dolních končetin na vizuální podněty. Další testy hodnotily dyskomfort probanda a aktuální psychický stav jedince. Výsledky: U testování aktuálm'ho psychického stavu jedince, byl o 5 bodů stabilnější náladový profil profesionálních jezdců, což vykazuje vyšší psychickou odolnost jezdců oproti běžným řidičům automobilu. Dále u profesionálních jezdců byla intenzita dyskomfortu o 5,34 bodu nižší než u běžných řidičů. Reakční čas závodních jezdců byl výrazně lepší než u běžných řidičů osobního automobilu. Klíčová slova: Automobilový profesionální závodní jezdci, běžní řidiči osobm'ho automobilu, komplexní řešení...cs_CZ
dc.description.abstractWork title: The discomfort experienced by racing drivers when driving in comparison to the discomfort experienced by ordinary drivers ofpassenger cars. Work objectives: The objective of this theses is actual detection of discomfort and comparison of the reaction time of professional racing drivers with drivers of passenger vehicles when driving and mutual comparison of their results. By using subjective and objective methods we will monitor and record how discomfort is manifested by individuals, how it influences their complexly dealing with movement manoeuvres and how it changes in time during the course of driving.. Method: Three professional racing drivers and a sample of randomly chosen subjects ranging in age from 20-28 years were tested in a reaction and decision making test, requiring reactions to visual impulses from the upper and lower limbs. Additional tests evaluated the discomfort ofthe test subjects and the current mental state ofthe individua!. Results: With regard to the current mental state of the individua! the mood profile of the professional drivers was 5 points more stable, which shows that the racing drivers have a greater mental endurance in comparison to ordinary passenger vehicle drivers. The discomfort intensity was 5.34 points lower for professional drivers compared to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleDyskomfort při řízení automobilu závodními jezdci v porovnání s řidiči osobního automobilucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-10-03
dc.description.departmentFyzioterapiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId36787
dc.title.translatedComparison of driving comfort between Cars of Professional Racing Drivers and Normal Driversen_US
dc.contributor.refereeLopot, František
dc.identifier.aleph000944623
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Fyzioterapiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csSouhrn Název práce: Dyskomfort při řízení automobilu závodními jezdci v porovnání s běžnými řidiči osobního automobilu. Cíle práce: Cílem diplomové práce je vlastní detekce dyskomfortu a srovnání reakční doby profesionálních automobilových jezdců s řidiči osobních automobilů při jejich řízení a vzájemné porovnání jejich výsledků. Pomocí subjektivních a objektivních metod budeme sledovat a zaznamenávat, jak se dyskomfort u jedinců projevuje, jak ovlivňuje komplexní řešení pohybového manévru ajak se mění s časem v průběhu jízdy. Metoda: Tři profesionální závodní jezdci a vzorek tří náhodně vybraných probandů v rozmezí 20-28 let byl testován v reakčním a rozhodovacím testu, vyžadujícím odezvy horních a dolních končetin na vizuální podněty. Další testy hodnotily dyskomfort probanda a aktuální psychický stav jedince. Výsledky: U testování aktuálm'ho psychického stavu jedince, byl o 5 bodů stabilnější náladový profil profesionálních jezdců, což vykazuje vyšší psychickou odolnost jezdců oproti běžným řidičům automobilu. Dále u profesionálních jezdců byla intenzita dyskomfortu o 5,34 bodu nižší než u běžných řidičů. Reakční čas závodních jezdců byl výrazně lepší než u běžných řidičů osobního automobilu. Klíčová slova: Automobilový profesionální závodní jezdci, běžní řidiči osobm'ho automobilu, komplexní řešení...cs_CZ
uk.abstract.enWork title: The discomfort experienced by racing drivers when driving in comparison to the discomfort experienced by ordinary drivers ofpassenger cars. Work objectives: The objective of this theses is actual detection of discomfort and comparison of the reaction time of professional racing drivers with drivers of passenger vehicles when driving and mutual comparison of their results. By using subjective and objective methods we will monitor and record how discomfort is manifested by individuals, how it influences their complexly dealing with movement manoeuvres and how it changes in time during the course of driving.. Method: Three professional racing drivers and a sample of randomly chosen subjects ranging in age from 20-28 years were tested in a reaction and decision making test, requiring reactions to visual impulses from the upper and lower limbs. Additional tests evaluated the discomfort ofthe test subjects and the current mental state ofthe individua!. Results: With regard to the current mental state of the individua! the mood profile of the professional drivers was 5 points more stable, which shows that the racing drivers have a greater mental endurance in comparison to ordinary passenger vehicle drivers. The discomfort intensity was 5.34 points lower for professional drivers compared to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyzioterapiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009446230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV