Přístup k dětem s ADHD na základní škole
Access to children with ADHD in elementary school
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118474Identifiers
Study Information System: 203108
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Čihánková, Ivana
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
23. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na problematiku dětí se syndromem ADHD na základní škole. Popisuji zde příčiny vzniku tohoto syndromu, jeho základní příznaky, projevy a také samotnou osobnost dítěte. Zabývám se především tím, jaké jsou základní výchovné metody používané na základní škole. Zaměřuji se také na problémy při navazování přátelství, vztahy mezi těmito dětmi a učiteli. Také mě zajímalo, jaká je dlouhodobá prognóza tohoto syndromu. Abych zjistila, jak závažný dopad má ADHD na děti ve škole, použila jsem několik kazuistik dětí s ADHD ve školním věku a také rozhovorů s asistenty pedagoga, dítětem s touto poruchou a rodičem.
In my bachelor thesis I focus on the issue of children with ADHD syndrome at elementary school. I describe here the causes of this syndrome, its basic symptoms, the manifestations and also the personality of the child. I deal primarily with the basic education methods used at elementary school. I also focus on problems in establishing friendship, relationships between these children and teachers. I also wondered what the long-term prognosis of this syndrome is. To find out how important ADHD is for school children, I used a few case studies of ADHD children in school age, as well as interviews with pedagogue assistants, a child with this disorder, and a parent.