Online reputation management jako nástroj pro změnu vnímání firmy
Online reputation management as a tool for changing the perception of companies
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118664Identifikátory
SIS: 204410
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
24. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Reputace, online reputace, online reputation management, firemní komunikace, spotřebitelé na internetu, recenze, online recenze, online sociální média, eWOM, PR na internetuKlíčová slova (anglicky)
Reputation, online reputation, online reputation management, corporate communication, online consumers, reviews, online reviews, online social media, eWOM, online PRCílem této bakalářské práce je představit moderní koncept s názvem online reputation management, v jehož zájmu je zajistit co nejpříznivější reputaci firem na internetu a podpořit tak jejich pozitivní vnímání. Tímto tématem je vhodné se zabývat především z důvodu rychlého vývoje technologií, díky nimž je reputace čím dál více v ohrožení, a přitom i nadále zůstává klíčovou hodnotou ve firmách. Teoretická část práce nejprve představuje firemní komunikaci a PR, ze kterých zkoumaná disciplína vychází, a které předchází výkladu o klasickém reputation managementu. Hlavní téma práce pak blíže popisuje význam řízení reputace na internetu a různé techniky, které k tomu mohou firmy využívat. Praktická část se zaměřuje již na konkrétní prostředí, ve kterém je online reputation management často aplikován, a tím jsou recenzní portály. Recenze se ukázaly jako stěžejní faktor při utváření online reputace, a proto je pro současné firmy vhodné se včas a adekvátně adaptovat na dynamické internetové prostředí, kde mohou proaktivně řídit uživatelská hodnocení ku svému prospěchu. Vlastní výzkum přináší vhled do rozhodování současných internetových uživatelů nejen na základě online recenzí, ale také podle způsobů, kterými firmy se svými publiky v tomto prostředí komunikují. Vybrané strategie totiž významně ovlivňují...
The aim of this bachelor's thesis is to present a modern concept called online reputation management, which deals with ensuring the most favorable reputation of companies on the internet and thus support their positive perception. It is appropriate to address this topic mainly due to the rapid development of technologies, thanks to which the reputation is increasingly endangered, and at the same time it still remains a key value in companies. The theoretical part of the work first presents the corporate communication and PR, on which the research discipline is based, and which precedes the interpretation of the classical reputation of management. The main topic of the thesis then examines in more detail the importance of reputation management on the internet and the various techniques that companies can use to do so. The practical part focuses on a specific environment in which online reputation management is often applied, and these are review portals. Reviews have proven to be a key factor in building an online reputation, so it is appropriate for today's businesses to adapt in a timely and adequate manner to a dynamic internet environment where they can proactively manage user ratings to their advantage. The research itself provides insight into the decisions of current internet users not only...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Jak uživatelé ovládají svou reputaci na internetu?
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFischerová, Michaela (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 28. 5. 2014O pojmu reputation management bylo dlouhou dobu slyšet převážně v oblasti marketingu ve spojení s budováním brandu. S rozvojem sociálních médií se na trhu objevily nástroje měřící osobní reputaci, jež kvantifikují uživatelovu ... -
Kdo jsme a kým se stáváme v online sociálních sítích?
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTrachtová, Veronika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 7. 2. 2011The presented thesis aims to analyze the impact of social networking sites (SNS) in shaping our identity. Especially in the context of changes in everyday life caused by significant increase of SNS users. Unlike previous ... -
Komplexní hodnocení mediální reputace společnosti a jejího vývoje
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOEvanová, Martina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 1. 2. 2016Diplomová práce Komplexní hodnocení mediální reputace společnosti a jejího vývoje se zabývá tématy mediální reputace, mediální analýza a evaluace komunikačních aktivit. Jejím cílem je na základě teoretických poznatků ...