Klima školní třídy a emoční inteligence třídního učitele
Classroom Environment and Form Teacher's Emotional Intelligence
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119322Identifikátory
SIS: 214731
Kolekce
- Kvalifikační práce [23747]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolečková, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
19. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
klima třídy|emoční inteligence|emoční inteligence učiteleKlíčová slova (anglicky)
classroom climate|emotional intelligence|teacher's emotional intelligenceTato bakalářská práce se zabývá dvěma hlavními tématy: klimatem školní třídy a emoční inteligencí učitele. Práce nejprve představí fenomén klima školní třídy, popíše jeho různé roli třídního učitele v jeho fungování, dále podá přehled několika výzkumů souvislostí limatu třídy. Dále práce představí pojem emoční inteligence s důrazem na emoční intelige učitele, také představí několik metod, jimiž lze emoční inteligenci rozvíjet. Dále propojí tématiku klimatu třídy a emoční inteligence učitele představením několika studií. Na základě této syntézy je navržen výzkum. Základní výzkumnou otázkou je, zda mezi emoční inteligencí třídního učitele a klimatem v jeho třídě existuje souvislost. Je navrženo kvantitativní šetření za využití dotazníků KLIT, CCQ a MSCEIT. Předpokladem je, že učitelé s vyšší emoční inteligencí budou mít ve svých třídách příznivější klima. Jedná se pouze o návrh výzkumu. Klíčová slova klima třídy, emoční inteligence, emoční inteligence učitele
This thesis is focused on two main topics: classroom climate and teacher's emotional intelligence. Firstly, the phenomenon of classroom climate is introduced. Various aspects of the topic are described, including the role of the form teacher, as well as several studies about classroom climate. The second topic is emotional intelligence, which is introduced and focused on emotional intelligence of teachers. Also, several methods of improving emotional intelligence are described. Next, both topics are connected through some studies, which creates a base for the drafted research. The main question of the research is, if there is a connection between form teacher's emotional intelligence and the climate in their classroom. A quantitative research is proposed, using the KLIT, CCQ and MSCEIT questionnaires. The premise is that teachers with higher emotional intelligence have better climate in their classrooms. It is only a draft of a research. Keywords classroom climate, emotional intelligence, teacher's emotional intelligence