Zobrazit minimální záznam

Classroom Environment and Form Teacher's Emotional Intelligence
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorMráčková, Karolína
dc.date.accessioned2020-07-24T08:07:52Z
dc.date.available2020-07-24T08:07:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119322
dc.description.abstractThis thesis is focused on two main topics: classroom climate and teacher's emotional intelligence. Firstly, the phenomenon of classroom climate is introduced. Various aspects of the topic are described, including the role of the form teacher, as well as several studies about classroom climate. The second topic is emotional intelligence, which is introduced and focused on emotional intelligence of teachers. Also, several methods of improving emotional intelligence are described. Next, both topics are connected through some studies, which creates a base for the drafted research. The main question of the research is, if there is a connection between form teacher's emotional intelligence and the climate in their classroom. A quantitative research is proposed, using the KLIT, CCQ and MSCEIT questionnaires. The premise is that teachers with higher emotional intelligence have better climate in their classrooms. It is only a draft of a research. Keywords classroom climate, emotional intelligence, teacher's emotional intelligenceen_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá dvěma hlavními tématy: klimatem školní třídy a emoční inteligencí učitele. Práce nejprve představí fenomén klima školní třídy, popíše jeho různé roli třídního učitele v jeho fungování, dále podá přehled několika výzkumů souvislostí limatu třídy. Dále práce představí pojem emoční inteligence s důrazem na emoční intelige učitele, také představí několik metod, jimiž lze emoční inteligenci rozvíjet. Dále propojí tématiku klimatu třídy a emoční inteligence učitele představením několika studií. Na základě této syntézy je navržen výzkum. Základní výzkumnou otázkou je, zda mezi emoční inteligencí třídního učitele a klimatem v jeho třídě existuje souvislost. Je navrženo kvantitativní šetření za využití dotazníků KLIT, CCQ a MSCEIT. Předpokladem je, že učitelé s vyšší emoční inteligencí budou mít ve svých třídách příznivější klima. Jedná se pouze o návrh výzkumu. Klíčová slova klima třídy, emoční inteligence, emoční inteligence učitelecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectclassroom climate|emotional intelligence|teacher's emotional intelligenceen_US
dc.subjectklima třídy|emoční inteligence|emoční inteligence učitelecs_CZ
dc.titleKlima školní třídy a emoční inteligence třídního učitelecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId214731
dc.title.translatedClassroom Environment and Form Teacher's Emotional Intelligenceen_US
dc.contributor.refereeKolečková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá dvěma hlavními tématy: klimatem školní třídy a emoční inteligencí učitele. Práce nejprve představí fenomén klima školní třídy, popíše jeho různé roli třídního učitele v jeho fungování, dále podá přehled několika výzkumů souvislostí limatu třídy. Dále práce představí pojem emoční inteligence s důrazem na emoční intelige učitele, také představí několik metod, jimiž lze emoční inteligenci rozvíjet. Dále propojí tématiku klimatu třídy a emoční inteligence učitele představením několika studií. Na základě této syntézy je navržen výzkum. Základní výzkumnou otázkou je, zda mezi emoční inteligencí třídního učitele a klimatem v jeho třídě existuje souvislost. Je navrženo kvantitativní šetření za využití dotazníků KLIT, CCQ a MSCEIT. Předpokladem je, že učitelé s vyšší emoční inteligencí budou mít ve svých třídách příznivější klima. Jedná se pouze o návrh výzkumu. Klíčová slova klima třídy, emoční inteligence, emoční inteligence učitelecs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on two main topics: classroom climate and teacher's emotional intelligence. Firstly, the phenomenon of classroom climate is introduced. Various aspects of the topic are described, including the role of the form teacher, as well as several studies about classroom climate. The second topic is emotional intelligence, which is introduced and focused on emotional intelligence of teachers. Also, several methods of improving emotional intelligence are described. Next, both topics are connected through some studies, which creates a base for the drafted research. The main question of the research is, if there is a connection between form teacher's emotional intelligence and the climate in their classroom. A quantitative research is proposed, using the KLIT, CCQ and MSCEIT questionnaires. The premise is that teachers with higher emotional intelligence have better climate in their classrooms. It is only a draft of a research. Keywords classroom climate, emotional intelligence, teacher's emotional intelligenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV