Zobrazit minimální záznam

The role of freedom and its impact on personality
dc.contributor.advisorPelikán, Jiří
dc.creatorDrechselová, Pavlína
dc.date.accessioned2017-04-05T09:29:55Z
dc.date.available2017-04-05T09:29:55Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12001
dc.description.abstractV této teoretické práci se zabývám problematikou svobody, která je současně ústředním problémem života člověka v moderní společnosti. Z tohoto důvodu je problematika svobody pojata komplexněji. Kapitola Sepětí blahobytu se svobodou, je téma zabývající se příčinami, které vedly k tomu, že se svoboda člověku dnes jeví jako samozřejmost a universální lidská vlastnost. S tím také souvisí úkol před nějž je postaven člověk dnešní doby. Být tím, který žije svá rozhodnutí a nese za ně odpovědnost. Další kapitola je nazvána Osobnost jako úkol. Problematika této kapitoly naznačuje, že úkolem člověka ve společnosti, kde je zaručena legitimní svoboda jednotlivce je vybudování si vlastní osobnosti a seberealizace. Zároveň označuje ty jevy, které tomuto procesu zabraňují a které by se měly stát prostředkem výchovy k osobnosti. Kapitola Problematika svobody se vztahuje k vymezení pojmu svobody a jejího možného pojetí. z hlediska vědy a osobnosti. Pozitivně pojatá svoboda nabízí možná východiska uchopení svobody ve výchově. Kapitola Role svobody ve výchově patří do kvalitativních cílů výchovy a pojímáme ji jako: nauku o životě a bytí podmínku vývoje osobnosti možnost volby rozhodnutí výchovu k odpovědnosti jedince tvůrčí princip Poslední kapitola se nazývá Individualismus s hranicemi, kde jsou uvedeny dvě cesty...cs_CZ
dc.description.abstractIn the following academic paper I discuss the issue of freedom, which constitutes a key issue in a person's life in the modern society. Due to this reason, the issue of freedom is dealt with in a more comprehensive manner. The chapter The Relation between Well-being and Freedom is a topic, which deals with the causes, which led to freedom becoming something, which is taken for granted and perceived as a universal human characteristic in the present world. It relates to the task one is confronted with. To be a person, who lives one's own decisions and assumes responsibility for them. The next chapter is titled Personality as a Task. The issues discussed in this chapter indicate that a person's task in a society, which ensures legitimate individual freedom, is to build one's own personality and self-fulfilment. At the same time, it identifies the phenomena that hinder this process as well as those, which should become the means of personality upbringing. The chapter The Issue of Freedom discusses the definition of the term freedom and its possible conception in terms of science and personality. Positively defined freedom offers possible solutions of its inclusion in upbringing. The chapter The Role of Freedom in Upbringing relates to quantitative goals of education and is conceived as follows: theory of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRole svobody ve výchově a její vliv na osobnostcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52123
dc.title.translatedThe role of freedom and its impact on personalityen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001011955
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této teoretické práci se zabývám problematikou svobody, která je současně ústředním problémem života člověka v moderní společnosti. Z tohoto důvodu je problematika svobody pojata komplexněji. Kapitola Sepětí blahobytu se svobodou, je téma zabývající se příčinami, které vedly k tomu, že se svoboda člověku dnes jeví jako samozřejmost a universální lidská vlastnost. S tím také souvisí úkol před nějž je postaven člověk dnešní doby. Být tím, který žije svá rozhodnutí a nese za ně odpovědnost. Další kapitola je nazvána Osobnost jako úkol. Problematika této kapitoly naznačuje, že úkolem člověka ve společnosti, kde je zaručena legitimní svoboda jednotlivce je vybudování si vlastní osobnosti a seberealizace. Zároveň označuje ty jevy, které tomuto procesu zabraňují a které by se měly stát prostředkem výchovy k osobnosti. Kapitola Problematika svobody se vztahuje k vymezení pojmu svobody a jejího možného pojetí. z hlediska vědy a osobnosti. Pozitivně pojatá svoboda nabízí možná východiska uchopení svobody ve výchově. Kapitola Role svobody ve výchově patří do kvalitativních cílů výchovy a pojímáme ji jako: nauku o životě a bytí podmínku vývoje osobnosti možnost volby rozhodnutí výchovu k odpovědnosti jedince tvůrčí princip Poslední kapitola se nazývá Individualismus s hranicemi, kde jsou uvedeny dvě cesty...cs_CZ
uk.abstract.enIn the following academic paper I discuss the issue of freedom, which constitutes a key issue in a person's life in the modern society. Due to this reason, the issue of freedom is dealt with in a more comprehensive manner. The chapter The Relation between Well-being and Freedom is a topic, which deals with the causes, which led to freedom becoming something, which is taken for granted and perceived as a universal human characteristic in the present world. It relates to the task one is confronted with. To be a person, who lives one's own decisions and assumes responsibility for them. The next chapter is titled Personality as a Task. The issues discussed in this chapter indicate that a person's task in a society, which ensures legitimate individual freedom, is to build one's own personality and self-fulfilment. At the same time, it identifies the phenomena that hinder this process as well as those, which should become the means of personality upbringing. The chapter The Issue of Freedom discusses the definition of the term freedom and its possible conception in terms of science and personality. Positively defined freedom offers possible solutions of its inclusion in upbringing. The chapter The Role of Freedom in Upbringing relates to quantitative goals of education and is conceived as follows: theory of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010119550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV