Zobrazit minimální záznam

Cross-sectional topics mass media education for basic education
dc.contributor.advisorValenta, Josef
dc.creatorHavelková, Blanka
dc.date.accessioned2017-04-05T09:30:07Z
dc.date.available2017-04-05T09:30:07Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12002
dc.description.abstractSoucástí našeho života jsou média, která nám zprostredkovávají informace, nabízejí nám ruzné produkty, ovlivnují náš život a výrazne nám do nej zasahují. Ve stále vetší míre se tak ukazuje, že jedinec v dnešní spolecnosti by mel být vybaven mediální gramotností, která se prosazuje jako jedna ze základních kompetencí. Její zarazení bylo institucionalizováno do podoby mediální výchovy, která se realizuje jako samostatný vyucovací predmet nebo jako soucást predmetu jiných. V rámci reformních snah byla mediální výchova zarazena jako prurezové téma do Rámcového vzdelávacího programu pro základní vzdelávání, na jehož základe musely mít školy zpracovány školní vzdelávací programy do zárí 2007. Cílem mediální výchovy je priblížit, jak fungují mediální texty, vysvetlit, jak se podílejí na vytvárení významu, vyložit, jak fungují mediální organizace a popsat, jak se publikum zmocnuje mediálních produktu, technologií a institucí a dodává jim význam. Cílem empirického šetrení, provedeného v ríjnu a v listopadu 2007, bylo zjistit, jaké mají ucitelé postoje k zaclenení mediální výchovy a jak si školy poradily s jejím zaclenením.cs_CZ
dc.description.abstractThe day-to-day part of our lives are media, which make for distribution of information, offer us some products and have an important impact on our every day activity. It is more and more evident, that everybody should have some kind of medial literacy that becomes one of the most important competence. Its insertion was institucionalized under the name of Mass media education which takes shape of independent learning subject or of one part of the others. 88 Within the reform's efforts, the Mass media education was included in Framework education program for basic education as cross-sectional topic. Based on this educational program, schools had to work out their own special program until September of 2007. The first target of Mass media education is to draw up the functioning of medial texts, to explain how they participate in generating of meanings and mainly to make clear the activity of media organizations and institutions. The second target is to discribe how the public accept some medial products, technologies, institutions and how this public, being every day in contact with media, makes its own significations. In October and in November the empirical survey took place and its aim was to find out teacher's attitudes towards Media education and to make clear how they managed with its integration.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePrůřezové téma Mediální výchova pro základní vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52041
dc.title.translatedCross-sectional topics mass media education for basic educationen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Markéta
dc.identifier.aleph001012845
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSoucástí našeho života jsou média, která nám zprostredkovávají informace, nabízejí nám ruzné produkty, ovlivnují náš život a výrazne nám do nej zasahují. Ve stále vetší míre se tak ukazuje, že jedinec v dnešní spolecnosti by mel být vybaven mediální gramotností, která se prosazuje jako jedna ze základních kompetencí. Její zarazení bylo institucionalizováno do podoby mediální výchovy, která se realizuje jako samostatný vyucovací predmet nebo jako soucást predmetu jiných. V rámci reformních snah byla mediální výchova zarazena jako prurezové téma do Rámcového vzdelávacího programu pro základní vzdelávání, na jehož základe musely mít školy zpracovány školní vzdelávací programy do zárí 2007. Cílem mediální výchovy je priblížit, jak fungují mediální texty, vysvetlit, jak se podílejí na vytvárení významu, vyložit, jak fungují mediální organizace a popsat, jak se publikum zmocnuje mediálních produktu, technologií a institucí a dodává jim význam. Cílem empirického šetrení, provedeného v ríjnu a v listopadu 2007, bylo zjistit, jaké mají ucitelé postoje k zaclenení mediální výchovy a jak si školy poradily s jejím zaclenením.cs_CZ
uk.abstract.enThe day-to-day part of our lives are media, which make for distribution of information, offer us some products and have an important impact on our every day activity. It is more and more evident, that everybody should have some kind of medial literacy that becomes one of the most important competence. Its insertion was institucionalized under the name of Mass media education which takes shape of independent learning subject or of one part of the others. 88 Within the reform's efforts, the Mass media education was included in Framework education program for basic education as cross-sectional topic. Based on this educational program, schools had to work out their own special program until September of 2007. The first target of Mass media education is to draw up the functioning of medial texts, to explain how they participate in generating of meanings and mainly to make clear the activity of media organizations and institutions. The second target is to discribe how the public accept some medial products, technologies, institutions and how this public, being every day in contact with media, makes its own significations. In October and in November the empirical survey took place and its aim was to find out teacher's attitudes towards Media education and to make clear how they managed with its integration.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010128450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV